آتش‌سوزی کارخانه تولید گرانول در یزد مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به وقوع حریق در کارخانه تولید گرانول در شهرک صنعتی یزد، از مهار این آتش‌سوزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید پاک‌سرشت با اشاره به اینکه وقوع یک حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی، ساعت ۴:۰۱ امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری یزد اعلام شد، اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام حادثه، تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی یزد به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه مربوط به آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید گرانول بوده است، افزود: با توجه به حجم آتش، هفت خودروی سنگین به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی اعزام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد مربوط به ایستگاه‌های ۱، ۴، ۵، ۸، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سازمان آتش‌نشانی بودند.

پاک‌سرشت ادامه داد: متأسفانه از زمان شروع حادثه تا زمان گزارش به سامانه ۱۲۵ فاصله قابل توجهی گذشته بود، به همین دلیل به محض رسیدن نیروهای آتش‌نشانی مشاهده شد که سقف سوله به دلیل وجود حرارت بسیار بالا ریزش کرده بود.

وی ادامه داد: حجم آتش در این حادثه بسیار زیاد بود و آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور در محل اقدام به عملیات اطفای حریق کردند و در نهایت پس از ۴ ساعت عملیات سنگین، موفق به مهار کامل آتش شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد یکی از مهم‌ترین مسائل در کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی و حوادث مختلف دیگر را زمان اعلام حادثه دانست و گفت: در صورتی که این حادثه زودتر به آتش‌نشانی یزد گزارش می‌شد، خسارت به وجود آمده بسیار کمتر بود.

پاک‌سرشت افزود: سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های شهروندان است و به محض اعلام گزارش وقوع حادثه، تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند.

کد خبر 674014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.