راه‌اندازی موکب‌های عزاداری محرم در کربلا + فیلم

موکب‌های عزاداری محرم امسال در کربلا در حال آماده شدن هستند و بیش از ۱۵۰ موکب در نزدیکی حرم‌های مطهر برپا می‌شود.

به گزارش ایمنا با نزدیک شدن به محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع)، کربلا غرق ماتم شده است و در هر کوچه و خیابانی پرچم عزا دیده می‌شود؛ در نزدیکی حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس (ع) نیز موکب‌های پذیرایی از زائران در حال آماده‌سازی است تا از شب اول محرم به زائران خدمات‌رسانی کنند.

بسیاری از این موکب‌ها به توزیع غذا و نوشیدنی می‌پردازند که البته با توجه به گرمای هوا، این موکب‌ها اغلب بساط شربت را در کنار چای عراقی تدارک دیده‌اند.

یکی از خادمان حرم امام حسین (ع) می‌گوید: امسال بیش از ۱۵۰ موکب اطراف حرم‌های مطهر در دهه اول محرم برپا می‌شود.

استاندار کربلا: نیروهای امنیتی برای دهه اول محرم افزایش پیدا می‌کند

با نزدیک شدن به ایام عزاداری امام حسین (ع) نیروهای امنیتی هم در حال آماده‌سازی برای ایجاد فضایی امن هستند تا زائران حسینی بتوانند از مسیرهای تعیین شده به زیارت مشرف شوند و عزاداری کنند.

 نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا هم از برقراری امنیت در کربلا هم‌زمان با دهه نخست محرم خبر می‌دهد و می‌گوید: در ورودی‌های کربلا نیروهای امنیتی مستقر هستند و از امروز هم این نیروها به دو برابر تعداد فعلی می‌رسد.

امسال برخلاف سال‌های شیوع کرونا، دسته‌های عزاداری محدودیتی در حضور ندارند، البته مسیرهای مشخصی برای دسته‌های عزاداری پیش‌بینی شده تا عزاداران حسینی از این مسیرها به سوی حرم‌های مطهر حرکت کنند؛ از سمت حرم حسینی، شش مسیر و از سمت حرم سقای دشت کربلا، چهار مسیر برای برپایی دسته عزاداری اعلام شده است.

سال گذشته با توجه به لغو محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از ایرانیان نیزدر دهه اول محرم به کربلا مشرف شدند و در مراسم تعویض پرچم و عزاداری تاسوعا و عاشورا شرکت کردند.

ظهر عاشورا دسته عزاداری طویریج از سمت باب القبله حرم سیدالشهدا (ع) هروله‌کنان وارد می‌شود و به سوی حرم حضرت عباس (ع) می‌رود؛ دسته طویریج، بزرگ‌ترین دسته عزاداری امام حسین (ع) است.

منبع: فارس

کد خبر 674003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.