روز جهانی ایموجی / پرکاربردترین ایموجی‌ها در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳

ایموجی‌ها از زمان پیدایش خود، روابط انسان‌ها را در دنیای مجازی به‌طور قابل‌توجهی تحت تاثیر قرار داده است؛ جالب این‌که نرخ استفاده از هر ایموجی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایموجی‌ها تصاویر کوچکی هستند که حالت‌های مختلف شرایط انسان‌ها نظیر شادی، غم، دوست داشتن، نفرت و حتی خشم را نشان می‌دهند و از زمان پیدایش خود به محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران دنیای مجازی رسیده‌اند. نحوه برقراری ارتباط میان مردم در سراسر جهان، متأثر از این شکلک‌های کوچک تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده و محبوبیت روزافزون ایموجی‌ها میان مردم به حدی رسیده است که بسیاری از آن‌ها در تلاش هستند ایموجی‌های مخصوص و حتی با چهره خود را ایجاد کنند تا از این طریق صفحات مجازی شخصی را به شهرت بالاتری برسانند.

آن‌چه در مورد ایموجی‌ها باعث شگفتی می‌شود این‌که میزان استفاده از هر شکلک در هر نقطه از دنیا متفاوت است که این امر می‌تواند وضعیت روحی شهروندان کشورهای مختلف را به تصویر بکشد. به عنوان مثال، ایموجی دست زدن بیشترین کاربرد را میان مردم چین، به‌ویژه در نرم‌افزار تیک‌تاک دارد و این در حالی است که مردم ایران به عنوان بیشترین کاربران ایموجی خنده در جهان شناخته شده‌اند. در بعضی از نقاط دنیا نیز ایموجی‌ها با هدف ابراز احساسات سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال آن‌که بسیاری از مردم جهان نیز از آن‌ها به جای دادن پاسخ‌های طولانی در وصف حالات و احساسات خود بهره می‌گیرند.

بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که تعداد ایموجی‌ها برای توصیف حالات افراد طبقه اقلیت بسیار کم است، در حالی که همین منتقدان استدلال کرده‌اند غول‌های فناوری بزرگ جهان معرف بیشترین ایموجی‌های جهان هستند و همین امر تلاش‌های جهانی را برای افزایش ایموجی‌ها برای طبقات مختلف به عنوان یک جدال بزرگ دوبرابر کرده است. در واقع توسعه ایموجی‌ها به حدی سرعت پیدا کرده است که بیم آن می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور این شکلک‌های بامزه جای تمام کلمات را در ادبیات هر کشوری برای برقراری ارتباط در فضاهای مجازی بگیرد.

بیشترین کاربری هر ایموجی در نقاط مختلف دنیا

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، میزان کاربرد هر ایموجی در هر نقطه از جهان متفاوت است که گروهی از محققان برای تعیین نرخ بیشترین استفاده از هر شکلک در هر کشور، به بررسی توئیت‌ها پرداخته‌اند. نتیجه این تحقیقات نشان داده است که ایران بیشترین استفاده را از ایموجی خنده دارد، در حالی که ایموجی‌های قلب و گریه بیش از هر شکلک دیگری در تمام کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق نتایج به دست آمده، ایموجی چهره خندان و گریان در حداقل ۷۵ کشور دنیا بیشترین محبوبیت را دارد و این در حالی است که میان مردم ایالات متحده آمریکا ایموجی‌های مربع شکل مرتبط با وردل (یک بازی ویدئویی) در لیست ۱۰ شکلک محبوب قرار گرفته است.

در کشور چین، ایموجی دست زدن به معنای عشق ورزیدن میان مردم محبوبیت دارد که این مفهوم میان مردم یونان به وسیله ایموجی دست با انگشت بالا (اغلب با مفهوم دوست داشتن یا لایک) منتقل می‌شود. ایموجی چهره خندان با اشک‌های ذوق بیشترین کاربرد را میان مردم سراسر آمریکای شمالی دارد و این در حالی است که مردم آمریکای جنوبی همزمان با ایموجی قلب، از پرچم خود به عنوان وطن‌پرستی بیشترین استفاده را می‌کنند.

مردم اروپا نیز مانند ساکنان آمریکای جنوبی از پرچم خود در کنار ایموجی‌های قلب قرمز و چهره خندان بیشترین بهره را می‌گیرند و این در حالی است که ساکنان ع ربستان از ایموجی قلب برای انتقال مفاهیم منفی استفاده می‌کنند؛ البته ایموجی قلب سفید در این کشور بیشترین استفاده را دارد. جالب‌تر این‌که مردم ژاپن از ایموجی‌های مخصوص خود مانند اژدها یا انواع شیرینی‌های محلی در ارتباطات مجازی بهره می‌گیرند اما به‌طور کلی، ایموجی قلب و پرچم‌های محلی بیشترین استفاده را میان مردم آسیا دارد.

کد خبر 673914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.