احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلو وات در فرهنگ‌سرای موعود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، احداث نیروگاه ۲۰ کیلوواتی در ساختمان فرهنگ‌سرای موعود با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در دست اقدام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌منظور استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و در راستای تحقق پدافند غیر عامل نیروگاه‌های خورشیدی به‌صورت متمرکز در مراکز وابسته به شهرداری منطقه احداث و نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به تأمین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند تا بتوانند در رعایت مسائل زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوا گام مؤثری بردارند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث نیروگاه ۱۵ کیلوواتی در ساختمان شهرداری این منطقه، گفت: در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، احداث نیروگاه ۲۰ کیلوواتی در ساختمان فرهنگ‌سرای موعود با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی با تاکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: انرژی تولیدی این نیروگاه به‌منظور تأمین برق بخشی از نیازهای این ساختمان و تأمین برق اضطراری آن در مواقع بحرانی استفاده می‌شود.

قاضی‌عسگر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت را از دیگر اهداف اجرای طرح برشمرد و افزود: انرژی خورشیدی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست‌محیطی است و موجب کاهش و صرفه‌جویی چشم‌گیری در مصرف انرژی می‌شود.

کد خبر 673913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.