۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
خوشه کروی Messier 55 را رصد کنید

خوشه کروی Messier 55 دوشنبه -بیست‌وششم تیرماه- از اصفهان بین ساعت ۲۲:۲۳ تا ۰۱:۴۷ قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوشنبه -بیست‌وششم تیر- ماه از نزدیکی خورشید می‌گذرد و برای چند روز در تابش خیره‌کننده خورشید گم می‌شود. ماه هر چهار هفته یک بار به دور زمین می‌چرخد، در نتیجه فازهای آن از ماه نو تا ربع اول، ماه کامل و ربع آخر، هر ۲۹.۵ روز یک بار رخ می‌دهد. این فرآیند باعث می‌شود ماه از یک شب به شب دیگر بیش از ۱۲ درجه در آسمان حرکت می‌کند و باعث طلوع و غروب تقریباً یک ساعت بعد در هر روز می‌شود.

در وضعیت ماه نو، زمین، ماه و خورشید همه در یک خط تقریباً مستقیم قرار دارند، ماه در وسط قرار دارد و در مقابل تابش خیره‌کننده خورشید ظاهر می‌شود. ماه در روزهای آینده اواخر بعدازظهر در آسمان غروب، بلافاصله پس از غروب خورشید، قابل مشاهده خواهد بود.

رصد خوشه کروی Messier

۵۵ خوشه کروی Messier 55 در هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قابل رصد است. این جرم آسمانی روز دوشنبه -بیست‌وششم تیرماه- حدود نیمه شب به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و در عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

خوشه کروی Messier 55 از اصفهان بین ۲۲:۲۳ تا ۰۱:۴۷ قابل مشاهده است. حوالی ساعت ۲۲:۲۳، زمانی که تا ارتفاع ۲۱ درجه از افق جنوب شرقی بالا می‌رود، در دسترس خواهد بود. ساعت ۰۰:۰۵ نیز ۲۶ درجه بالاتر از افق جنوبی شما، به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و حدود ساعت ۰۱:۴۷ زمانی که کمتر از ۲۱ درجه بالای افق جنوب غربی شما قرار می‌گیرد، غیرقابل دسترس خواهد شد.

رصد خوشه کروی Messier 55 در زاویه ۳۰ درجه و ۵۷ دقیقه جنوبی، از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیاری شمالی از ۳۹ درجه شمالی قابل مشاهده نیست. این خوشه کروی با قدر ۶.۳ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل مشاده نیست، اما می‌توان آن را با استفاده از یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ مشاهده کرد.

کد خبر 673908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.