برای جبران ترک فعل گذشتگان، تمام سختی‌ها را به جان می‌خریم

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: تمام سختی‌ها و مشکلات را در مسیر ارتقای نیروی انسانی به جان خریده تا ترک فعل گذشتگان را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه، نهم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور خود در بیست‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی استان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر علی‌رغم طول مدت خدمت که کم بود، اما ماندگاری خدمت آن‌ها تا ابد باقی است.

وی بابیان اینکه از شاخصه‌های ماندگاری خدمت شهیدان و باهنر معلم بودن آن‌ها و خدایی بودن این مردان است، افزود: آن‌ها همواره در خدمت به مردم پیشتاز بوده و خدمت به آحاد مردم را در رأس امور خود قرار می‌دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به مطالبات نمایندگان شوراهای شهرستان‌های استان گفت: شوراهای اسلامی از ارکان مهم مردم سالاری دینی در کشور بوده و مردمی بودن جز خصایص آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش نیز تنها نهادی در کشور بوده که در اقصی نقاط کشور نماینده دارد، به نحوی که در برخی از روستاها تنها نماینده حاکمیت در یک منطقه، معلمان آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، آموزش و پرورش در دل مردم قرار داشته و همواره خود را به عنوان خادم مردم می‌داند.

ابراهیمی گفت: در استان اصفهان حدود یک میلیون دانش‌آموز و ۴۵۰ هزار پیش‌دبستانی در حال تحصیل بوده، همچنین ۱۱۰ هزار معلم و شاغل رسمی نیز در استان فعالیت می‌کنند، بنابراین امروزه همه خانواده‌ها در سطح کشور و استان با آموزش و پرورش مرتبط هستند، نیروی انسانی اساس و پایه هر سازمانی است.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۰ رونمایی شد که طبق آن قرار بود هر سال پنج‌هزار نفر به ورودی دانشگاه فرهنگیان افزوده شود که این نکته از سوی دولت قبل رعایت نشد، در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر در سطح کشور در آموزش و پرورش بازنشسته و هفت‌هزار نفر بازنشسته در سطح استان وجود دارد که معضلی بزرگ است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشکلات دانشگاه فقره در دولت قبل، گفت: بر این اساس معلمی را به سطح یک فرد صرفاً آموزش‌دهنده بدون توجه به مباحث تربیتی و پرورشی تنزل داده بودند، اما دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و بعد نیروی انسانی داشته است، بر این اساس سال گذشته بیش از ۲۵ هزار دانشجو معلم پذیرش شده که سهم استان اصفهان ۲۳۰۰ نفر بود و امسال با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷۰۰ نفر جدید نیز تحت عنوان دانشجو معلم پذیرش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام سختی‌ها و مشکلات را در مسیر ارتقای نیروی انسانی به جان خریده تا ترک فعل گذشتگان را جبران کنیم، از بهمن سال ۹۰ تا بهمن سال ۱۴۰۰ هیچ سرانه‌ای به مدارس آموزش و پرورش واریز نشد، اما به همت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا به امروز چندین مرتبه سرانه واریز شده، اگرچه مبلغ کم است، اما مسیر رو به بهبودی و افزایش است.

ابراهیمی افزود: برای اولین بار بیشترین تجهیزات بین مدارس در سطح کشور و استان توزیع شد، اما کمبودها در این زمینه بسیار زیاد است؛ احداث هنرستان‌های جوار صنعت در استان به عنوان یک نمونه موفق به کشور ارائه شده و بر این اساس ۳۲ هنرستان استان نیز به همت خیران ساخت در حال ساخت یا تکمیل است.

وی اضافه کرد: میزان حضور و پذیرش دانش‌آموزان در هنرستان نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته، اما باید توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی در سطح استان را نیز مد نظر داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ سفر شهرستانی به اقصی نقاط استان در طول دو سال گذشته داشتیم، چرا که اعتقاد داریم باید مسائل و مشکلات را از نزدیک رصد و برای پیگیری آن‌ها دستورات لازم داده شود، کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور امسال و رشد ۲۶ درصدی دانش‌آموزان در المپیادها از مصادیق رشد و پیشرفت است، امروزه باید به دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف چون مباحث هوش مصنوعی بها داده شود.

وی تاکید کرد: ۴۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام شدند که گرچه عدد پایینی نسبت به جمعیت بوده، اما برای سال اول بسیار قابل قبول است، یکی از نکات مهم این است که شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با همکاری اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس در امر نگهداشت مدارس اقدامات خاصی را انجام دهند.

کد خبر 673884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.