مساجد عامل پیوند بین شهروندان و مدیران شهری

شهردار تیران گفت: مساجد عامل پیوندساز بین شهروندان و مدیران شهری برای توسعه و آبادانی هستند که تقویت این کارکرد در هر منطقه به رونق آن محله می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا ذاکری امروز_ یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در بازدید میدانی از مساجد شهر تیران به نقش سازنده این مراکز دینی در توسعه شهری اشاره و اظهار کرد: وجود این اماکن در هر محله تسهیل‌کننده آموزش فرهنگ شهروندی و سایر موضوعات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است.

وی با اشاره به کارکردهای مساجد، افزود: مدیریت شهری در کنار دستگاه‌های فرهنگی در احیا این کارکردها و تحقق مسجد طراز اسلامی نقش دارد.

شهردار تیران ادامه داد: تعامل و همکاری شهرداری با مساجد و سایر مراکز فرهنگی در چهارچوب قوانین بالادستی و برنامه و بودجه مصوب سالانه بوده و مدیریت شهری نمی‌تواند فراتر از آن اقدام و تصمیم‌سازی کند.

وی اضافه کرد: همکاری نهادهای فرهنگی در انجام تبلیغات شهری، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی به ارتقا سطح فرهنگی کمک خواهد کرد.

ذاکری تعدد مساجد در این شهر را یک مؤلفه فرهنگی کارآمد دانست و تاکید کرد: این مراکز در ترویج و گسترش فرهنگ ناب اسلامی مؤثر هستند.

وی سهم نهادهای فرهنگی در حمایت از این مراکز را مهم دانست و تصریح کرد: شهرداری یک نهاد اجرایی و عمومی غیردولتی است که در میان ۳۰۰ وظیفه خود، یک مأموریت فرهنگی دارد اما در شهر نهادهای متولی دیگری نیز وجود دارند که در انجام فعالیت فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی مأموریت ذاتی دارند و باید نقش خود را بیشتر ایفا کنند.

شهردار تیران بر لزوم بسترسازی برای جذب نسل جدید به این مراکز دینی تاکید کرد و یادآورشد: آینده شهر را باید از امروز بسازیم و با برنامه‌ریزی برای نسل جدید می‌توانیم به رشد و پیشرفت آنان با محوریت مساجد کمک کنیم.

کد خبر 673807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.