بی‌نظمی و آشفتگی عبور و مرور در پی فقدان روحیه همبستگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: بی‌نظمی و آشفتگی عبور و مرور در پی فقدان روحیه همبستگی است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بی‌تردید امروزه جامعه ما زیان‌های مادی و معنوی زیادی را از جهت نابسامانی‌های ترافیکی متحمل می‌شود. وضع نامطلوب عبور و مرور عابران پیاده، بی‌توجهی بعضی از رانندگان به مقررات آمد و شد و وجود تعداد زیادی از خودروهای فرسوده و دارای نقص فنی که عمر مفید آنها سپری شده، حاکی از نوعی بی‌نظمی و اوضاع آشفته عبور و مرور است.

وی افزود: بدیهی است که برای کنترل و بهبود وضعیت نابسامان ترافیک، ضمن ایجاد و استقرار مدیریت واحد، باید طرح و برنامه صحیح و مدونی وجود داشته باشد و راه‌حل‌های ارائه شده از سوی صاحب نظران به علت کمبود اعتبارات یا تغییر مسئولان امر، مسکوت گذاشته نشود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: امروزه نباید تنها به مسائل تکراری از قبیل نقش مهندسی ترافیک، تأمین وسایل حمل و نقل عمومی و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد، بلکه لازم است در این میان به موضوع مهم‌تری تحت عنوان ایجاد روحیه همبستگی و تعاون در رفع یک مشکل و معضل اجتماعی نیز پرداخته شود تا کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و به عبارتی تمام اقشار مختلف جامعه را در گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شاید به علت نبود اتحاد و همبستگی است که بیشتر افراد با قرار گرفتن در مجموعه عبور و مرور از اتفاقات اطراف خود آزرده‌خاطر و متحمل صدماتی جبران‌ناپذیر در پی فشارها و دلهره‌های ناشی از محیط ناهنجار ترافیک می‌شوند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: بسیاری از افراد به علت وقوع تخلفات پی‌درپی در اطراف آنها، پس از مدتی به جرگه رانندگان و عابران بی‌توجه به مقررات می‌پیوندند و اعمال خلاف خود را همواره به نحوی توجیه می‌کنند؛ در واقع می‌توان گفت تخلفات رانندگی مانند ویروس یک بیماری مسری، به دیگران سرایت می‌کند و تنها با داشتن اندکی احساس مسئولیت و روحیه تعاون و مشارکت، نابود می‌شود.

کد خبر 673783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.