سعی می‌کنیم تخت فولاد دوم اصفهان را در باغ رضوان ایجاد کنیم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: میراث و گنجینه‌ای که در تخت فولاد اصفهان وجود دارد، در مجموعه باغ رضوان اصفهان جاری و ساری نشده و اگر اجرا شده، ناچیز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حاجیان در آئین «هم‌آینه» و امضای تفاهم‌نامه همکاری تخت فولاد و باغ رضوان اصفهان، اظهار کرد: سال ۱۳۶۳ عملیات احداث آرامستان باغ رضوان اصفهان به‌منظور حفاظت از هویت تاریخی و مذهبی مجموعه تخت فولاد کلید خورد.

وی با بیان اینکه مدتی قبل با تحقیقات و ارتباطاتی که با اهل علم و دانش داشتیم، متوجه شدیم نام با مسمایی برای باغ رضوان انتخاب شده است، افزود: اگر امروز به بسیاری از شهرهای کشورمان سفر کنیم، می‌بینیم اسامی آرامستان‌های آن شهرها با «بهشت» آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: بهشت کلمه خوبی است اما مقدمه انتخاب آن برای قبرستان‌ها خوب نبوده است؛ گویا در دوران طاغوت سفری به روسیه داشته‌اند و بهشت از آن سرزمین وارد می‌شود و نام بسیاری از قبرستان‌های ایران هم بهشت می‌گذارند.

وی با یادی از همه عزیزانی که این نام بامسما را برای قبرستان اصفهان با عنوان باغ رضوان انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: همین نام نشان می‌دهد، این آرامستان ارتباط خود را با عالم ملکوت از دست نمی‌دهد.

حاجیان وسعت باغ رضوان را ۱۲۰۵ هکتار و دارای ۱۶۰ هکتار فضای سبز به‌عنوان منحصربه‌فردترین قبرستان کشور عنوان کرد و گفت: نام بامسما و سرزمین مقدسی ایجادشده اما چیزهایی را کم دارد.

وی اظهار کرد: میراث و گنجینه‌ای که در تخت فولاد اصفهان وجود دارد، در مجموعه باغ رضوان اصفهان جاری و ساری نشده است و اگر هم انجام شده، ناچیز بوده است. بقعه‌ها و قبور، چله خانه‌ها، مساجد و تکایای تخت فولاد که محل تجمع مردم بوده است، موجب می‌شده مردم ارتباط خوبی با تخت فولاد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: بخشی از میراث و گنجینه تخت فولاد معنوی و روحانی است و بخشی را نیز باید تلاش کنیم تا در کنار هم و در امتداد هم مواردی که موجب شده است این سرزمین روح خود را از دست ندهد، احصا کنیم.

وی ادامه داد: در کنار انجام اقداماتی مانند هوشمندسازی و دفن اموات، به اذعان مدیران سایر شهرها، تمام مسائل شرعی واجبات و مستحبات برای مردم اصفهان انجام می‌شود و این اقدامات، باغ رضوان را در کشور نمونه کرده است.

حاجیان گفت: امیدواریم بتوانیم از ثروتی که داریم به خوبی استفاده کنیم و تخت فولاد دوم اصفهان را در باغ رضوان ایجاد کنیم تا مردم بتوانند ارتباط خوبی برقرار کنند، همچنین این طرح برای شهرهای دیگر هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه جا دارد که علما، بزرگان و صاحب نظران نگاهشان را نسبت به باغ رضوان تغییر دهند تا آنجا هم بتواند رشد معنوی خود را داشته باشد، تصریح کرد: ۷۶ عالم همچنین بزرگانی در باغ رضوان آرمیده‌اند که نامی از آن‌ها برده نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، مجموعه تخت فولاد و سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان به‌منظور هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کد خبر 673782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.