استفاده از اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی/ بررسی طرح فضای سبز پرتمان

نمایندگان مردم اصفهان در نودوچهارمین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر، مهم‌ترین مسائل، نیازها و مشکلات شهر و شهروندان را مطرح و بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مباحثی همچون برگزاری رویدادهای مردمی عید غدیر، درخواست دریافت اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، تأمین اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر تا پایان سال آینده، بررسی توافق‌نامه ملکی در طرح عمرانی فضای سبز پرتمان و لایحه دریافت اوراق مالی اسلامی را مطرح کردند.

استفاده از اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی/ بررسی طرح فضای سبز پرتمان

رویدادهای غدیر در اصفهان به‌طور کامل مردمی برگزار شد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه امروز در خدمت تعداد انگشت‌شماری از دست‌اندرکاران کثیری هستیم که جمعه گذشته جشن بزرگ غدیر را در سطح شهر رقم زدند.

وی افزود: هفته گذشته جشن غدیر باشکوه به‌طور کامل مردمی برگزار شد که این مهم بزرگ‌ترین افتخار دین ما و تشیع است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال‌ها انتظار داشتیم که چنین رویدادهایی به‌طور کامل مردمی انجام شود که محقق شد، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان نمایندگان مردم و قطره‌ای از دریا، از برگزارکنندگان این رویدادها تقدیر می‌کنند، البته که مزد این فداکاری را خداوند متعال و ائمه اطهار خواهند داد.

استفاده از اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی/ بررسی طرح فضای سبز پرتمان

تصمیم‌گیری‌های شورا اگر برخلاف قانون باشد، نافذ نیست

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدتی است برخی افراد در کشور قصد دارند این موضوع را باب کنند که شوراها زیرمجموعه دولت، وزیر کشور یا حتی حوزه‌های پایین‌تر است، در حالی که شورا مجموعه‌ای مستقل به شمار می‌رود و اجرایی کردن تصمیم‌های این نهاد طبق قانون الزامی است.

وی افزود: تنها جایی که اشاره شده تصمیم‌های شورا نافذ نیست، آنجایی است که بر خلاف قانون و موازین اسلامی باشد؛ حتی در قانون اساسی اشاره شده که شورای عالی استان‌ها حق دارد در حوزه وظایف خود طرح‌های خود را مستقیم به دولت و مجلس بدهد؛ مسئولان مربوطه این موضوع را لحاظ کنند و شوراها نیز متوجه این امر باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری موظف شده است که فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر را تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برساند، تصریح کرد: شورا نیز به حد کافی برای تحقق این موضوع اعتبار در نظر گرفته است، حتی بیش از آن را نیز پیش‌بینی می‌کند، علاوه بر آن شهرداری و شورا روی این موضوع وقت گذاشته‌اند تا این پروژه مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: از برنامه پیش‌بینی‌شده برای بهره‌برداری از فاز نخست خط دو مترو عقب هستیم، ضمن اینکه باید این عقب ماندن از برنامه جبران شود، باید دید مشکل از چیست تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

استفاده از اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی/ بررسی طرح فضای سبز پرتمان

لایحه دریافت اوراق مالی اسلامی تصویب شد

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری پس از نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به جشن‌های بسیار خوبی که در ایام عید غدیر در شهر اصفهان برگزار شد، امروز به نمایندگی از فعالان مردمی، تعدادی از هیئت‌داران و موکب‌داران به صحن علنی شورا دعوت شدند تا مورد تجلیل اعضای شورای اسلامی شهر قرار بگیرند، همچنین خدا قوتی باشد به پاس رقم زدن ۱۰ روز شور و نشاط، و احیای فرهنگ عید غدیر که توسط گروه‌های مردمی برگزار شد، لذا امیدواریم که در سال‌های آینده با شکوه بیشتری جشن‌های دهه دوم و سوم ماه ذی‌الحجه در اصفهان برگزار شود.

وی افزود: امروز مهمانداران مترو که در سال جدید به این شرکت خدماتی اضافه شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند، لذا امیدواریم با نظم و ایمنی بهتری خدمات به شهروندان ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صحن علنی امروز استفساریه‌ای در مورد نحوه تمدید و تجدید پروانه بررسی شد که شورا در پاسخ، شهرداری را به مصوبه بهمن‌ماه در این رابطه ارجاع داد و تاکید کرد که همچنان نظر شورا همان چیزی است که در صحن در مجموعه عناوین عوارض به تصویب رسیده و مورد تأیید هیئت تطبیق شهرستان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به بررسی توافق‌نامه ملکی در طرح عمرانی فضای سبز پرتمان در منطقه هشت شهرداری اصفهان، گفت: طرح جامعی در این منطقه پس از ۲۰ سال به تصویب رسید و کاربری‌ها مشخص و مردم از بلاتکلیفی خارج شدند که می‌توانند برای کاربری‌های خود اقدام به ساخت‌وساز کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بخشی که مربوط به تعهدات شهرداری در حوزه فضای سبز است و بخشی از آن در قالب یک لایحه برای تملک فضای سبز به شورا آمد؛ پس از بررسی، با این لایحه موافقت شد، لذا امیدواریم مابقی اراضی که در حوزه اختیارات شهرداری مربوط به معابر و فضای سبز و حوزه خدماتی است را به سرعت تملک کرده و شاهد فعالیت‌های عمرانی در این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه امروز درخواست دریافت اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه طرح بی‌آرتی در قالب لایحه‌ای مورد بررسی قرار گرفت، افزود: عدد این لایحه ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی با تضمین ۵۰ درصدی توسط دولت بود، اصل لایحه مورد پذیرش قرار گرفت و پیشنهاد شد که بیشتر از ظرفیت‌های دولتی استفاده شود که در نهایت، عدد درخواست به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام عید غدیر، طرح پیشنهادی تعدادی از اعضای شورا که در کمیسیون‌های پایش و تلفیق بررسی شده بود تحت عنوان «غدیر تا غدیر» بررسی شد. ماحصل این طرح این بود که بتوانیم در زمان‌بندی یک‌ساله بخشی از مسائل یا پرونده‌هایی که مشمول مرور زمان شده یا نیاز به مطالبه در سایر مراجع قانونی دارد را به ریز ذکر کنیم و با هم‌افزایی و با تشریک مساعی و خدمت همه‌جانبه، تعدادی از پرونده‌هایی که شاید مدت زمانی از رسیدگی به آن‌ها گذشته و اشکالات و بحث‌هایی دارد، را پیگیری کنیم و با تلاش مضاعف بن‌بست‌های داخل مجموعه مدیریت شهری یا مواردی که مربوط به سایر مراجع ذی‌صلاح است را دنبال کنیم.

به گزارش ایمنا، در آغاز نودوچهارمین جلسه علنی امروز_ یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان از ۲۰ نفر از دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان رویدادهای عید سعید غدیر خم با حضور علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان و حجت‌الاسلام مهدی فوقی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد؛ همچنین از مهمانداران متروی این کلان‌شهر که در حوزه امربه‌معروف و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند، تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر 673771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.