بهره‌برداری از ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در استان فارس

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس از بهره‌برداری از ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در سطح استان فارس با ظرفیت اشتغال‌زایی برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا ایزدی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در نشست خبری مدیران پاسخگو اظهار کرد: در سطح استان فارس ۱۳ طرح در حوزه صنایع معدنی با اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری و افتتاح است که این طرح‌ها برای ۱۶۹۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ۵۳ ملاقات مردمی و ۲۱ سفر شهرستانی برای رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی استان فارس انجام شد، افزود: با توجه به دستور استاندار فارس درباره تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به جهت رفع مشکلات واحدها، سال گذشته در این کارگروه مشکلات ۱۱۰۰ بنگاه اقتصادی بررسی و بیش از ۹۰ درصد مصوبات این کارگروه پیگیری و عملی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده خاطرنشان کرد: مجموع پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان فارس چهار هزار و ۲۹۴ فقره است که فارس در این حوزه در کشور در رتبه پنجم قرار دارد.

ایزدی ادامه داد: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری در واحدهای صنعتی برای ۱۰۳ هزار و ۹۰۸ نفر در فارس اشتغال‌زایی ایجاد شد و استان فارس در حوزه اشتغال‌زایی در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

وی از رتبه نخست استان فارس در صدور جواز تأسیس خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته در استان فارس چهار هزار و ۳۰۳ جواز تأسیس با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف صادر شد، صدور این تعداد جواز نویددهنده تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران برای حضور در فارس است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۷۰۵ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است، تاکید کرد: در این حوزه اشتغال‌زایی ۹ هزار و ۴۵۰ نفر به شکل مستقیم در معادن فراهم شده است.

ایزدی تصریح کرد: سال گذشته میزان صادرات کالاهای تولیدی از استان دو میلیارد و ۷۵۲ میلیون دلار و میزان واردات از گمرکات استان بالغ بر ۱۸۱ میلیون دلار بوده است که بیشتر شامل تجهیزات و دستگاه‌های خطوط تولید است و بر اساس آمار در سطح استان فارس تعداد ۱۲۰۲ کارت بازرگانی صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۷۸ هزار و ۹۸۰ پروانه کسب صادر شده است، اضافه کرد: سهم اشتغالزایی در بخش اصناف ۴۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، سال گذشته هزار و ۸۲۰ جواز تأسیس صادر شد و با توجه به اینکه پیش‌بینی ما ۱۲۰۰ جواز بود، این میزان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر طی سه ماه نخست سال جاری، ۵۱۳ جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی صادر شده است.

مدیر کل صمت استان فارس به شاخص اشتغال استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته پیش‌بینی و تعهد ما در سامانه ثبت اشتغال واحدهای تولیدی ۱۵ هزار و ۷۶۰ نفر بود که این میزان بیش از تعهد ما بوده است و به بیش از ۲۰ هزار و ۴۶۸ نفر افزایش پیدا کرد.

ایزدی با اشاره به تقویت ارتباط اداره کل صمت فارس با شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: در راستای تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیری درخواست‌ها و امور این واحدها، نمایندگان تام‌الاختیار سازمان صمت در پردیس و پارک علم و فناوری استان فارس مستقر شدند.

کد خبر 673764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.