لایحه دریافت اوراق مالی اسلامی تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به جشن‌های بسیار خوبی که در ایام عید غدیر در شهر اصفهان برگزار شد، امروز به نمایندگی از فعالان مردمی، تعدادی از هیئت‌داران و موکب‌داران به صحن علنی شورا دعوت شدند تا مورد تجلیل اعضای شورای اسلامی شهر قرار گیرند، همچنین خدا قوتی باشد به پاس رقم زدن ۱۰ روز شور و نشاط و احیای فرهنگ عید غدیر که توسط گروه‌های مردمی برگزار شد، لذا امیدواریم که در سال‌های آینده با شکوه بیشتری جشن‌های دهه دوم و سوم ماه ذی‌الحجه در اصفهان برگزار شود.

وی افزود: امروز مهمانداران مترو که در سال جدید به این شرکت خدماتی اضافه شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند، امیدواریم خدمات با نظم و ایمنی بهتری به شهروندان ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صحن علنی امروز استفساریه‌ای در مورد نحوه تمدید و تجدید پروانه بررسی شد که شورا در پاسخ، شهرداری را به مصوبه بهمن‌ماه در این رابطه ارجاع داد و تاکید کرد که همچنان نظر شورا همان چیزی است که در صحن در مجموعه عناوین عوارض به تصویب رسیده و مورد تأیید هیئت تطبیق شهرستان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به بررسی توافق‌نامه ملکی در طرح عمرانی فضای سبز پرتمان در منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: طرح جامعی در این منطقه پس از ۲۰ سال به تصویب رسید و کاربری‌ها مشخص و مردم از بلاتکلیفی خارج شدند که می‌توانند برای کاربری‌های خود اقدام به ساخت‌وساز کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بخشی که مربوط به تعهدات شهرداری در حوزه فضای سبز است و بخشی از آن در قالب یک لایحه برای تملک فضای سبز به شورا آمد؛ پس از بررسی، با این لایحه موافقت شد، لذا امیدواریم مابقی اراضی که در حوزه اختیارات شهرداری مربوط به معابر و فضای سبز و حوزه خدماتی است را به سرعت تملک کنیم و شاهد فعالیت‌های عمرانی در این منطقه باشیم.

صالحی با بیان اینکه امروز درخواست دریافت اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه طرح بی‌آرتی در قالب لایحه‌ای مورد بررسی قرار گرفت، افزود: عدد این لایحه ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی با تضمین ۵۰ درصدی توسط دولت بود، اصل لایحه مورد پذیرش قرار گرفت و پیشنهاد شد که بیشتر از ظرفیت‌های دولتی استفاده شود که در نهایت، عدد درخواست به ۱,۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام عید غدیر، طرح پیشنهادی تعدادی از اعضای شورا که در کمیسیون‌های پایش و تلفیق بررسی شده بود تحت عنوان «غدیر تا غدیر» بررسی شد. حاصل این طرح آن بود که بتوانیم در زمان‌بندی یک‌سال، بخشی از مسائل یا پرونده‌هایی که مشمول مرور زمان شده است یا نیاز به مطالبه در سایر مراجع قانونی دارد را به ریز ذکر کنیم و با هم‌افزایی و تشریک مساعی و خدمت همه‌جانبه، تعدادی از پرونده‌هایی که شاید مدت زمانی از رسیدگی به آن‌ها گذشته است و اشکالات و بحث‌هایی دارد را پیگیری کنیم و با تلاش مضاعف بن‌بست‌های داخل مجموعه مدیریت شهری یا مواردی که مربوط به سایر مراجع ذی‌صلاح است را دنبال کنیم.

کد خبر 673760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.