استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما

آتن از آب قنات‌های شهر برای دستگاه‌های مه‌پاش به منظور دفع گرمای شهر استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر کشورهای زیادی در سراسر اروپا درگیر موج جدیدی از هوای گرم شده‌اند و به همین علت این کشورها اقدامات جالبی را برای کاهش گرما انجام می‌دهند. برای نمونه، مقامات شهری میامی تشخیص داده‌اند که ایستگاه‌های اتوبوس در این شهر در معرض گرمای شدید قرار گرفته‌اند، بنابراین تصمیم گرفتند تقریباً در ۱۰ ایستگاه اتوبوس درختکاری کنند. در بسیاری از شهرها، استفاده از اتوبوس نیازمند انتظار طولانی‌مدت است، زمانی که هوا گرم باشد این انتظار آزاردهنده است، مگر اینکه ایستگاه اتوبوس به گونه‌ای طراحی شده باشد که سایه طبیعی داشته باشد.

همچنین، شهر آتن در یونان دارای قنات‌های باستانی است که زمانی به عنوان منبع اصلی آب مورد استفاده قرار می‌گرفت و از طریق لوله‌هایی در اختیار مردم قرار می‌گرفت. امروزه آب این قنات‌ها قابل شرب نیست، اما می‌توان از آن‌ها برای دفع گرمای شهر با استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش در سراسر شهر بهره برد.

استفاده از آب قنات و درختکاری در ایستگاه‌ها برای کاهش گرما

تابستان امسال، دمای هوا در پاریس از ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز فراتر رفته است، اما وجود ترکیبی از ساختمان‌های بلند، بناهای تاریخی آهکی و جاده‌های آسفالتی به این معنا است که افراد دمای بیشتر از ۴۰ درجه را نیز تجربه می‌کنند. بنابراین مقامات شهری پاریس با اجرای بعضی از نوآورانه‌ترین اقدامات با گرما مقابله کرده‌اند. یکی از اقدامات قابل‌توجه در این شهر استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش در روزهای گرم سال است. همچنین، پاریس دارای ده‌ها فواره جدید است که در کنار فواره‌های سنتی شهر، حوضچه‌های کم عمق و آب‌نماها با گرمای هوا مقابله می‌کند.

شهر سویل اسپانیا در فصل تابستان تحت تأثیر گرمای شدید قرار می‌گیرد. در این شهر امواج گرما بر اساس تأثیری که بر سلامت انسان‌ها می‌گذارد، نامگذاری می‏‌شوند. مردم این شهر با کسب آگاهی در مورد دلیل نامگذاری امواج گرما می‌توانند متوجه شدت گرما، تأثیر آن بر سلامتی بدن و میزان کشندگی آن بشوند. برای نمونه، موج گرمای ماه جولای در شهر سویل Zoe نام دارد.

کد خبر 673756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.