عزم ایرلند در بهبود حمل‌ونقل در مناطق روستایی

طرح جدید ارائه شده در کشور ایرلند موجب بهبود وضعیت حمل‌ونقل در مناطق روستایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل ملی (NTA) ایرلند طرح جدیدی برای سال ۲۰۲۳ ارائه کرده است که بر اساس آن ۶۷ سرویس اتوبوس جدید یا پیشرفته برای ارتباط بهتر مناطق روستایی و شهری در سراسر کشور معرفی می‌‏شود. وزارت حمل‌ونقل‬ این کشور با همکاری سازمان حمل‌ونقل ملی (NTA) این طرح را از شهر تولامور در ایرلند آغاز کرده‌اند. در این طرح، سرویس‌های اتوبوس‌رانی جدید ایرلند خدمات موجود را تقویت می‌کند و شهرها، روستاها و دیگر مناطق در سراسر کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

طرح Connecting Ireland در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۳۸ سرویس اتوبوس جدید و پیشرفته را در سراسر شهرستان‌های مختلف ارائه کرد و خدمات اتوبوس‌های جدید را در اختیار ۶۷ شهر قرار دارد. علاوه بر این، تقریباً چهار میلیون یورو برای اجرای خدمات مربوط به این طرح سرمایه‌گذاری شد، اما این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۸.۵ میلیون یورو رسیده است که توسط وزارت حمل‌ونقل (DOT) و NTA ارائه می‎‌شود.

عزم ایرلند در بهبود حمل‌ونقل در مناطق روستایی

واکنش افراد به خدمات جدید در مناطق روستایی ایرلند بسیار قابل‌توجه بوده است و تعداد مسافران اتوبوس‌ها به سطح قبل از همه‌گیری کووید -۱۹ بازگشته است. رقم سفر سالانه مسافران در سال ۲۰۱۹، معادل ۲.۵ میلیون نفر بوده است، در حالی که در سال ۲۰۲۲ به ۲.۸ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. این بدان معنا است که تعداد مسافران پس از همه‌گیری کرونا، ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

به گفته مقامات شهری، بهبود گسترده حمل‌ونقل در مناطق روستایی یکی از اولویت‌های اصلی وزارت حمل‌ونقل در نظر گرفته می‌‏شود. این‬ پروژه که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، در حال حاضر نقش مهمی در بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهرها و روستاهای سراسر ایرلند ایفا می‌کند و گزینه‌های جدیدی برای سفر با اتوبوس به مردم ارائه می‌دهد. اما این طرح در سال ۲۰۲۳ پیشرفته‌تر خواهد شد و مسیرهای جدیدی را توسعه می‌دهد و دسترسی بهتر به خدمات اتوبوس ایمن را فراهم می‌کند.

کد خبر 673755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.