مدیریت شهری اصفهان از هیچ کمکی به هیئت‌های مذهبی دریغ نمی‌کند

شهردار اصفهان با بیان اینکه از هیچ کمکی به هیئت‌های مذهبی دریغ نمی‌کنیم، گفت: در گذشته بعضی ضوابط وجود داشت که کار را برای حرکت‌های خودجوش فرهنگی سخت کرده بود؛ در این راستا سعی کردیم این موانع را برداریم تا مردم خلاقیت خود را به نمایش بگذارند، البته بر کیفیت و استاندارد انجام کار تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از ۲۰ نماینده از جمع فعالان و برگزارکنندگان جشن‌ها و آئین‌های مردمی عید غدیر در شهر اصفهان اظهار کرد: بارها حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند اگر به مردم اعتماد و امور حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را به مردم واگذار کنیم، آن‌ها بهتر از ما می‌توانند کارها را انجام دهند.

وی افزود: مدیریت شهری در دوره جدید نیز با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر این رویکرد را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است و در این راستا در گام نخست تلاش کردیم موانع را برطرف کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در گذشته بعضی ضوابط و شرایط وجود داشت که کار را برای حرکت‌های خودجوش فرهنگی سخت کرده بود، در این راستا سعی کردیم این موانع را از پیش برداریم تا مردم خلاقیت و ابتکار خود را به نمایش بگذارند؛ البته بر کیفیت و استاندارد انجام کار تاکید داریم و بر این اساس اگر هیئت‌ها و کانون‌ها امکانات نداشته باشند، به آن‌ها تجهیزات می‌دهیم تا کیفیت و استاندارد برنامه‌های خود را ارتقا دهند.

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم به هر بهانه جلوی کار مردم در سطح شهر را بگیریم و بگوییم نمی‌توانید کار فرهنگی در معابر، خیابان‌ها یا میادین انجام دهید.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه به هیئت‌های مذهبی تا جایی که می‌توانیم کمک می‌کنیم، ادامه داد: معتقدیم تعظیم شعائر اگر به نام مردم انجام شود بهتر است، در این میان شهرداری فقط کمک‌کننده و تسهیل‌گر خواهد بود، سیاستی که در دو سال گذشته پیگیری شد و در آینده نیز این رویه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی نیز در مقابل کمک‌های شهرداری نامی از مدیریت شهر نبرند، زیرا مناسبت‌هایی که مردمی برگزار می‌شود، بهتر در ذائقه مردم می‌نشیند تا اینکه امضای یک نهاد رسمی پای آن باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ماه محرم را در پیش داریم، گفت: مدیریت شهر با افتخار از هیچ کمکی به هیئت‌های مذهبی مضایقه نمی‌کند، لذا امیدواریم با فعالیت تشکل‌های خودجوش مردمی، شاهد رشد دین در شهر باشیم و عمق اندیشه و عواطف دینی را در شهر تقویت کنیم.

کد خبر 673671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.