کسب ۷ برد پیاپی برای صعود به فینال / تاریخ‌سازی پسران والیبالیست تکمیل می‌شود؟

تیم ملی والیبال زیر ۲۱ سال ایران در بازی پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان به‌مصاف ایتالیا می‌رود و به‌دنبال فتح جام قهرمانی این مسابقات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان روز گذشته _شنبه بیست‌وچهارم تیرماه_ با دو دیدار در منامه بحرین پیگیری شد و در دومین دیدار، تیم‌های ایران و آرژانتین از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان رضا مومنی‌مقدم با شکست سه بر یک آرژانتین برای دومین‌بار به دیدار نهایی قهرمانی جهان صعود کردند.

این دیدار هفتمین بازی ملی‌پوشان جوان کشورمان در منامه بود و ایران، حریف ایتالیا در دیدار نهایی شد. تیم ملی والیبال نتیجه ست نخست دیدار با آرژانتین را ۲۵ بر ۲۳ واگذار کرد، اما در ست‌های دوم تا چهارم موفق به شکست این تیم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ شد تا با هفت برد متوالی فینالیست شود.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های بلغارستان و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که ایتالیا با شکست سه بر یک بلغارستان برای ششمین بار به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. بدین ترتیب قهرمان سال ۲۰۲۱ (ایتالیا) و قهرمان سال ۲۰۱۹ (ایران) از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز _یک‌شنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ برای کسب مقام قهرمانی سال ۲۰۲۳ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایمنا، این مسابقه در دیدار پایانی در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی جوانان ایران با هفت برد متوالی و تیم ایتالیا با ۶ برد و یک شکست مقابل برزیل در مرحله مقدماتی حریف ایران شده است و یک تیم از آسیا یا اروپا فاتح این رقابت‌ها خواهد شد.

کد خبر 673646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.