افزایش دسترسی افراد معلول به ایستگاه‌ها در شیکاگو

اداره حمل و نقل شیکاگو (CTA) طرحی ارائه کرده است تا همه افراد از جمله معلولین به وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهری شیکاگو قصد دارند تا ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شهری را برای تمام معلولین مناسب‌سازی کند. اداره حمل و نقل شیکاگو (CTA) اعلام کرده است که یکی از ایستگاه‌های مرکزی آستین قرار است در آینده نزدیک به صورت قابل‌توجهی بازسازی شود. هدف از این کار افزایش دسترسی افراد به وسایل حمل‌ونقل عمومی است. این ایستگاه برای اطمینان از دسترسی کامل افراد، به آسانسور و دیگر وسایل مورد نیاز مجهز می‎‌شود.

اداره حمل‌ونقل شیکاگو قراردادی به ارزش حداکثر ۱۵.۳ میلیون پوند با شرکت John Burns Construction امضا کرده است، بنابراین شرکت یادشده تدارکات مورد نیاز برای مجهز کردن ایستگاه را فراهم می‌کند. بودجه لازم برای این پروژه زیرساختی حیاتی از برنامه حمل‌ونقل دولت فدرال (STP) و طرح بازسازی پایتخت ایلینوی به دست آمده است و کل آن به ۲۵.۶ میلیون پوند می‌رسد.

افزایش دسترسی افراد معلول به ایستگاه‌ها در شیکاگو

به گفته رئیس اداره حمل‌ونقل شیکاگو (CTA)، با اجرای این طرح در آستین یک گام رو به جلو در راستای مناسب‌سازی شهر برداشته می‌شود. این سازمان متعهد شده است دسترسی همه افراد، حتی جامعه معلولین، را به وسایل حمل‌ونقل عمومی به صددرصد برساند. ایستگاه مرکزی Green Line درآستین در سال ۱۸۹۹ افتتاح شد و از زمان بازسازی آن در سال ۱۹۶۲ تاکنون ارتقا نیافته است. پس از تکمیل بازسازی این ایستگاه، به یک آسانسور و پله برقی جدید مجهز خواهد شد. همچنین، یک رمپ قابل دسترس برای افراد معلول نیز در این مکان نصب خواهد شد. جزئیات مربوط به جدول زمانی پروژه از جمله تاریخ شروع و اتمام آن، متعاقباً اعلام خواهد شد.

برنامه استراتژیک دسترسی به همه ایستگاه‌ها در سال ۲۰۱۸ مطرح شد و به عنوان طرحی برای دسترسی کامل به همه ایستگاه‌ها تا سال ۲۰۳۸ عمل می‌کند. در حال حاضر، ۱۰۳ ایستگاه از ۱۴۵ ایستگاه راه‌آهن برای افراد معلول در دسترس هستند. با این اطلاعیه اخیر، ۱۴ ایستگاه دیگر در مراحل مختلف برنامه‌ریزی، طراحی یا ساخت قرار دارند و به زودی در دسترس همه افراد قرار می‌گیرند.

کد خبر 673645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.