پلمب بیش از  هزار و ۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز در کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی  و دبیرکارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در نشست ارتقای هماهنگی اقدامات انجام گرفته برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره به ریاست وزیر راه و شهرسازی، از پلمب یک هزار و ۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز در کشور طی دو ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نشست ارتقای هماهنگی اقدامات انجام گرفته برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره به ریاست وزیر راه و شهرسازی، فرماندهی پلیس اقتصادی و فرماندهی پلیس اماکن کشور از افزایش همکاری خود با وزارت راه و شهرسازی در طرح ساماندهی بنگاه‌های غیرمجاز و متخلف مشاور املاک تاکید کردند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر اثرگذاری اقدامات انجام شده که با دستور رئیس جمهور برای ساماندهی بازار اجاره انجام شد تاکید کرد.

بر این اساس مقرر شد تا جلسات ارتقا هماهنگی و سرعت بخشی به طرح ساماندهی واحدهای صنفی غیرمجاز و متخلف بنگاه مشاور املاک با محوریت ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با قید فوریت برگزار شود.

همچنین مقرر شد تا سکوهای انتشار آگهی املاک و مستغلات که قیمت مسکن و نحوه و میزان اجاره را آگهی می‌کنند نسبت به صحت آگهی‌ها پالایش لازم را انجام بدهند.

پلمب یک هزار و ۴۱ واحد بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات ضمن ارائه گزارشی از میزان بازرسی‌های انجام شده و همچنین پلمپ واحدهای صنفی بدون مجوز ارائه کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۷۷ بازرسی از واحدهای مشاورین املاک در سراسر کشور انجام شد.

سید جواد سادات افزود: بر همین اساس تعداد واحدهای غیرمجاز و متخلف مشاور املاک پلمپ شده معادل یکهزار و ۴۱ واحد است و میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و تشکیل پرونده برای واحدهای صنفی مختلف معادل ۶۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان برآورد شده است.

بررسی‌های ارائه شده حاکی از آن است که استان‌های مازندران، البرز و کرمانشاه در خصوص ساماندهی و کنترل بازار اجاره عملکرد مناسبی داشته‌اند.

آمادگی کامل پلیس اقتصادی و اماکن برای همکاری با وزارت راه و شهرسازی

در این نشست همچنین رؤسای پلیس اقتصادی و اماکن از آمادگی کامل نیروهای پلیس برای همکاری در خصوص طرح ساماندهی صنف بنگاه‌های مشاور املاک با وزارت راه و شهرسازی خبر دادند.

به گفته سردار رحیمی رئیس پلیس اقتصادی، پلیس امنیت و پلیس اماکن در سرتاسر کشور در کنار وزارت راه و شهرسازی است تا بتواند اهداف خود را در خصوص کنترل بازار اجاره، عملیاتی و اجرایی کند.

رئیس پلیس اقتصادی با تاکید بر اینکه مشاوران املاک بدون مجوز بسته خواهند شد، مسئولیت شناسایی املاک فاقد مجوز را اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد.

آخرین اخطار به واحدهای صنفی بنگاه‌های مشاور املاک بدون مجوز

رئیس پلیس اماکن نیز در بخشی از این نشست با اعلام اینکه بر اساس قانون نظام صنفی مسئولیت شناسایی واحدهای صنفی مشاوران املاک غیرمجاز بر عهده اتحادیه مشاوران املاک است، گفت: با اطلاعی که اتحادیه مشاوران املاک به پلیس اماکن ارسال خواهد کرد که در این رابطه نیازی به مدت زمان ۱۵ روزه اخطار نخواهد بود و بنگاه‌های املاک مکلف هستند تا نسبت به اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

در این نشست، مدیران کل راه و شهرسازی به شکل وبیناری گزارشی از اقدام انجام شده برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره ارائه کردند.

کد خبر 673639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.