دستگیری سارق و کشف ۲۲ دستگاه خودروی مسروقه در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۲۲ دستگاه خودروی سرقتی در شیراز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی در این خصوص یک نفر متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد متهم به صورت شبانه با شکستن قفل درب پارکینگ وارد ساختمان‌ها شده و خودروها را سرقت و سپس آنها را در شهرستان‌های اطراف به فروش می‌رسانده است.

سردار حبیبی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان به ۲۲ فقره سرقت خودروی وانت نیسان، وانت پیکان، پژو ۴۰۵، پژو پارس و زانتیا به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرهای شیراز، تهران و کرج اعتراف کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی ۱۱ نفر مال‌خر که سارق اموال مسروقه را به آنها فروخته بود نیز در شهرستان‌های اطراف شیراز شناسایی و در چندین عملیات منسجم و ضربتی همه آنها دستگیر و هر ۲۲ دستگاه خودرو مسروقه از آنها کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست پارکینگ منزل خود را به دوربین مداربسته و سیستم ضد سرقت مجهز نموده و برای خودرو خود از سوئیچ مخفی، قفل پدال، قفل فرمان و دستگاه‌های جی‌پی‌اس پیشرفته استفاده کنند تا مورد دستبرد سارقان قرار نگیرد.

کد خبر 673591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.