لزوم توجه تمام دستگاه‌ها به جامعه هدف بهزیستی

استاندار اصفهان گفت: ماموریت‌های بهزیستی متنوع، گسترده و در سراسر استان در حال انجام و در جامعه در حال نقش‌آفرینی است، اما این نقش‌آفرینی به این معنا نیست که دیگر بخش‌های جامعه نسبت به جامعه هدف بهزیستی بی‌تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیرماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: برحسب مأموریت نظام و حاکمیت اسلامی، سازمان بهزیستی با همت شهید فیاض‌بخش تشکیل شد و در این سال‌ها در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده است.

وی افزود: مأموریت‌های این نهاد متنوع، گسترده و در سراسر استان در حال انجام و در جامعه در حال نقش‌آفرینی است، اما این نقش‌آفرینی به این معنا نیست که دیگر بخش‌های جامعه نسبت به جامعه هدف بهزیستی بی‌تفاوت باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش پررنگ خیران و سمن‌ها گفت: اگر خیران و سمن‌ها در میدان نباشند، علاوه بر اینکه ما مأموریت خود را در این حوزه انجام ندادیم، خودمان را نیز از برخی نورانیت‌ها محروم کردیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی تأکید کرد: چنین هفته‌هایی نام‌گذاری می‌شود تا اهمیت و شأن یک جامعه را زنده نگه دارد و از سمتی دیگر باید وظیفه خود در این مسیر را نیز انجام دهیم.

مرتضوی با اشاره به برخی از درخواست‌های مدیرکل بهزیستی از جمله تأمین نیروی انسانی گفت: مجموعه سازمان مدیریت به نیروی انسانی مجموعه بهزیستی کمک کند، در بخش پشتیبانی‌ها نیز هرکدام از دستگاه‌ها با امکانات و بضاعت‌هایی که دارد، از این مجموعه دستگیری داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب تصریح کرد: در موضوع عفاف و حجاب اقدامات خوب و ویژه‌ای در استان در حال انجام و هماهنگی ویژه‌ای میان دستگاه‌های استان برقرار است، از سمتی قرارگاه عفاف و حجاب نیز جلسات ویژه‌ای داشته و شرح وظایفی در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: با استناد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی قوانین فعلی، امکان جمع کردن برخی از ناهنجاری‌ها و بی‌بندوباری‌هایی که با هدف در حال ترویج است را داریم و درخواست داریم که مدیران دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای به وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز یکی از موارد حائز اهمیتی است که مدیران باید در اولویت خود قرار دهند، اما گاهی اوقات شاهدیم که برخی از دستگاه‌ها نسبت به این امر اهتمام ویژه ندارند و مصداق این امر آن است که در جلسات ستاد اقامه نماز بعضاً مدیران دستگاه‌ها حضور ندارند.

مرتضوی ادامه داد: تغییر ندادن کاربری نمازخانه‌ها، تدوین سند اقامه نماز دستگاه‌ها، اجرای کامل برنامه مصوب ابلاغی و بارگذاری فعالیت‌های انجام شده در حوزه عفاف و حجاب از جمله مواردی است که از دستگاه‌ها انتظار می‌رود.

کد خبر 673590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.