ضرورت ارتقا قدرت بازدارندگی در لایحه عفاف و حجاب

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش شده است لایحه عفاف و حجاب بیشترین قدرت بازدارندگی را داشته باشد و از جرم‌انگاری نیز تنزل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی _شنبه، بیست و چهارم تیرماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: این روزها برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است و هر کدام از ادارات و ارگان‌های مرتبط که درباره این موضوع نظرات و پیشنهاداتی دارند آن را اعلام می‌کنند، همانطور که در بودجه‌های سنواتی نظرات خود را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان به تازگی جلسه‌ای با نهادهای مختلف داشت که نظرات خود را پیرامون این برنامه بیان کردند، افزود: در کمیسیون و صحن علنی نظرات و پیشنهادات قابل بررسی است و در این راستا برخی از پیشنهاداتی که مد نظر است را به نمایندگان منعکس کنید.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود پیرامون موضوع لایحه عفاف و حجاب اضافه کرد: اعتراض جامعه ایمانی و دغدغه‌مندان نسبت به لایحه، شدید و غلیظ بود که بیشتر انتقادات از نظر سستی مجازات‌ها و حتی تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به‌جا بود.

وی گفت: در حال حاضر لایحه به دو کمیسیون قضائی و فرهنگی ارجاع شده که بیش از ۱۵ جلسه در این‌باره برگزار کردیم و بیشتر افراد نظرات خود را منعکس کردند و تقریباً در جلسات برگزار شده لایحه را در کمیته تخصصی نهایی کردیم، قرار بر این است در این هفته در کمیته فرهنگی بررسی نهایی شود و به صحن بیاید.

نقدعلی تصریح کرد: رئیس مجلس به تازگی فراخوانی برای این لایحه داده است، در حالی که تقریباً تمام نظرات به ما رسیده و از سمتی حکم خدا مشخص است، همچنین زمانی که مشخص کرده‌اند دو ماهه است که می‌تواند سریع‌تر انجام شود، زیرا جامعه ایمانی این انتظار را از ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که سران قوا تاکید داشتند، در حال حاضر با خلأ قانونی مواجه نیستیم و پیشنهادمان این است از ظرفیت موجود قانونی استفاده شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش شده است این لایحه بیشترین قدرت بازدارندگی را داشته باشد و از جرم‌انگاری نیز تنزل نشده است.

کد خبر 673586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.