ضرورت تسریع در تملک پروژه «ساماندهی قبرستان نو»

شهردار قم بر لزوم تسریع در انجام تملکات پروژه ساماندهی قبرستان نو تأکید کرد و گفت: انجام این پروژه نقش مؤثری در ساماندهی به سیما و منظر و تأمین خدمات زائر در مجاورت حرم مطهر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شاخص شهر قم با اشاره به اهمیت پروژه‌های اطراف حرم مطهر، اظهار کرد: مجموعه‌ای از نیازهای شهرسازی، خدماتی، ترافیکی و هویتی در هسته مرکزی شهر قم و اطراف حرم مطهر وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سمت رفع این نیازها قدم برداریم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری برای حل معضلات هسته مرکزی شهر قم، افزود: این اراضی بخشی از منابع موردنیاز این پروژه‌ها را برطرف می‌کنند، اما رفع کامل این نیازها به بیش از این منابع نیاز دارد.

شهردار قم با تأکید بر اهمیت تسریع در تملک ۱۳۲ باب مغازه قبرستان نو، خاطرنشان کرد: انجام این پروژه نقش مؤثری در ساماندهی به سیما و منظر و تأمین خدمات زائر در مجاورت حرم مطهر دارد.

وی با اشاره به طی شدن مراحل پایانی پروژه فاز پنج عمار یاسر، گفت: تجربیات فاز پنج عمار یاسر می‌تواند راهگشای اقدامات پیش رو در پروژه قبرستان نو باشد.

سقائیان‌نژاد به اهمیت پروژه ساماندهی محله دروازه ری اشاره کرد و گفت: این محله به فرسودگی مبتلا شده که باید مشکلات آن برطرف شود. با توجه به احصای مشکلات محله دروازه ری، ریزدانگی، مشکلات مالکیتی و نحوه تملک پروژه در گذشته از مهم‌ترین موانع در مسیر است.

کد خبر 673582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.