اهتمام مدیریت شهری برای راه‌اندازی پروژه‌های نوین در مدیریت پسماند

شهردار شیراز گفت: مسائل زیست‌محیطی همواره دغدغه ما بوده و تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا ضمن استفاده از دانش متخصصان بتوانیم جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در شیراز راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز این سازمان از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و همواره به‌عنوان یک الگو در کشور مطرح می‌شود.

وی افزود: این کلان‌شهر باید با کشورهای پیشرو در مدیریت پسماند مقایسه شود و با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و عملی در این راستا گام برداریم تا شهری درخور شهروندان شریف شیرازی داشته باشیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های مدیریت پسماند در دنیا مجازات سنگینی دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و البته آموزش و فرهنگ‌سازی متناسب، جامعه را به سمتی سوق دهیم تا مدیریت پسماندها در مبدأ و توسط تولیدکنندگان صورت پذیرد و بی‌تردید این مشارکت می‌تواند گام‌های بلندی برای حفظ محیط‌زیست، منابع و سرمایه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های خدمات شهری باشد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد انگیزه برای مشارکت‌کنندگان در طرح مدیریت پسماند در مبدأ، تاکید کرد: جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اهدای جوایز ارزنده به شهروندان می‌تواند سبب شود تا یک ارتباط دوسویه و پایدار بین شهروندان و شهرداری در زمینه مدیریت پسماندها در مبدأ شکل بگیرد و این مهم باید در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد.

اسدی با اشاره به برنامه‌های تفکیک در مبدأ، گفت: لازم است تلاش شود تا دست سودجویان از تفکیک از مبدأ جدا شود و سازمان مدیریت پسماند ضمن تقویت روش‌های جمع‌آوری پسماند خشک، هر چه سریع‌تر برنامه‌های جمع‌آوری هوشمند مواد قابل بازیافت را دنبال کند و قسمت‌هایی از این پروژه در سال جاری راه‌اندازی شود.

وی به ایجاد روش‌های علمی ارزیابی پیمانکاران خدمات شهری نیز اشاره و تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های تشویق و تنبیه در خصوص عملکرد پیمانکاران می‌تواند ضمن بهبود عملکرد در این حوزه سبب شود تا ارتباط و تعامل شهروندان با شهرداری نیز افزایش یابد.

شهردار شیراز در خصوص اجرای پروژه‌های نوین و کارآمد، گفت: مسائل زیست‌محیطی همواره دغدغه ما بوده و است؛ تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا ضمن استفاده از دانش متخصصان بتوانیم جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در شیراز راه‌اندازی کنیم.

وی ضمن بررسی روند پیشرفت‌های فیزیکی پروژه‌های زیست‌محیطی مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: امید است بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح و همچنین در این زمینه پروژه‌های متناسب جدید نیز برای مردم شریف شیراز و باهدف حفظ محیط‌زیست کلنگ‌زنی شود.

کد خبر 673570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.