وضعیت بورس امروز/ از مثبت به منفی به دلیل مجمع رفتن نمادها

بازار سرمایه امروز امروز در ابتدای امر با رشد تقاضا کار خود را آغاز کرد اما مجددا عرضه افزایش یافت و در نهایت شاخص کل با کاهش ۵۱۳ واحدی به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۸۹۰ رسید؛ نمادهای "فارس"، "کگل"و "ومعادن" بیشترین تأثیر منفی و نماد "فولاد" واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز امروز در ابتدای امر با رشد تقاضا کار خود را آغاز کرد و شاخص کل نیز تا محدوده ۱۰ هزار واحد رشد پیشروی کرد اما کمی که گذشت در نیمه دوم بازار سطح تقاضا کاهش یافت و سطح عرضه مجدد افزایش داشت که دلایل متنوعی برای آن وجود دارد.

بازگشت به سطح مقاومتی دو میلیون هشتاد هزار واحد، تصویب واردات خودرو توسط شورای نگهبان و بسته شدن بسیاری از نمادهای بزرگ بازار در هفته جاری برای رفتن به مجمع عمومی عادی سالیانه از جمله دلایل کاهش سطح تقاضا در بازار امروز است.

در نهایت شاخص کل با کاهش ۵۱۳ واحدی به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۸۹۰ رسید؛ نمادهای "فارس"با هزار و ۳۴۳ واحد، "کگل" با ۹۹۶ واحد و "ومعادن" با ۸۹۷ واحد بیشترین تأثیر منفی و نماد"فولاد" با ۱۳۱۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش سه هزار و ۲۹۶ و احدی به عدد ۷۲۸ هزار و ۱۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۳۸۹ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۳ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۵۴۴ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با افزایش ۱۷۸ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۱۸۶ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "ارفع"، "زاگرس" و "وسپهر" بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۴۶۸ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۵۰۱ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۵ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۲۵۹ هزار معامله به ارزش پنج هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان معامله کردند.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۳ میلیارد ۷۱۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: پنج میلیارد و سه میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: پنج هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، کمند، اهرم

بیشترین حجم معامله: کمند، شستا، خودرو

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: شسینا، وصنا، دامین

بیشترین کاهش قیمت: غشان، لخزر، بشهاب

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۲۷۹ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: قاسم، ناما، شبندر.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: فارس، پی پاد، ونوین.

سرانه خرید و فروش‌

سرانه خرید: ۲۱.۹ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۳.۵ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بورس امروز دارای ۱۶۷ نماد مثبت و ۲۲۱ نماد منفی و فرابورس دارای ۱۶۱ نماد مثبت و ۱۴۴ نماد منفی بود.

کد خبر 673560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.