آماده‌باش آتش‌نشانی اصفهان برای ایام محرم/ ایمنی محل‌های عزاداری بررسی می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در ایام محرم و محل‌های برگزاری مراسم اباعبدالله‌الحسین(ع) برای پوشش ایمنی محل، خودروهای آتش‌نشانی مستقر می‌شود و تمام ایستگاه‌های آن در دهه اول محرم در حالت آماده‌باش کامل است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پیرامون ایمنی محل‌های برگزاری مراسم ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام ماه محرم اظهار کرد: این سازمان براساس روال و وظیفه همچون سال‌های گذشته پوشش ایمنی مراسم ایام محرم را برعهده دارد.

وی با اشاره به تعاملات سازمان آتش‌نشانی با سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون صدور مجوز برگزاری مراسم در خیمه‌ها، حسینه‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، افزود: مقرر شد طبق سنوات گذشته پس از صدور هر مجوز، نامه درخواست آن نیز برای سازمان آتش‌نشانی ارسال شود تا پس از دریافت نامه، این سازمان از محل برگزاری مراسم بازدید و ایمنی آن را بررسی کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از بازدید از محل و تهیه چک لیست، درصورتی‌که مکان برگزاری مراسم نیاز به اصلاح یا انجام اقدامات و افزایش ضریب ایمنی داشته باشد، به متولی برگزاری مراسم ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام محرم هر شب، محل‌های برگزاری مراسم عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی و مساجد توسط همکاران در ایستگاه‌های بیست‌و هفت‌گانه شهر اصفهان بازدید می‌شود.

مطلبی تاکید کرد: در صورتی‌که متولیان برگزاری مراسم‌های مذهبی در این ایام تذکری از سازمان آتش‌نشانی دریافت کنند، اما به این تذکرات بی‌توجهی و برای اصلاح اقدامی نکنند، سازمان گزارش لازم در این خصوص را برای حفظ ایمنی عزاداران حسینی به مراجع ذی‌ربط خواهد داد تا تصمیم‌گیری‌های لازم در مورد محل مورد نظر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این سازمان مانند سال‌های گذشته همکاری لازم برای برگزاری مراسم اباعبدالله‌الحسین (ع) با هیئت‌های مذهبی را خواهد داشت، گفت: در صورت نیاز مساجد یا حسینه‌ها به کپسول آتش‌نشانی برای تأمین ایمنی عزاداران حسینی، به‌صورت امانت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در محل‌های شاخص برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله (ع)، برای پوشش ایمنی محل، خودروهای آتش‌نشانی مستقر می‌شود و تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دهه نخست این ایام در حالت آماده‌باش کامل است.

وی اضافه کرد: در این ایام هیئت‌های برگزاری‌کننده مراسم باید از ایمنی سیم‌کشی و محل ورود و خروج عزاداران اطمینان لازم را کسب و در ایستگاه‌های صلواتی و آشپزخانه‌های هیئت‌ها استانداردها و نکات ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 673544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.