مخدوش کنندگان پلاک خودرو در انتظار برخوردهای شدیدتری باشند

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، از این پس با رانندگانی که نسبت به مخدوش کردن پلاک خودروی خود اقدام می‌کنند، برخورد شدیدتری صورت خواهد گرفت.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر فردی که در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییری ایجاد، پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند، برای آن پلاک تقلبی به کار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد، بر اساس نظر مرجع قضائی به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از رانندگان توجهی به این موضوع ندارند و نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو با روش‌های مختلف از قبیل دستکاری ارقام، سیاه کردن پلاک و استفاده از طلق‌های دودی اقدام می‌کنند که لازم است برای جلوگیری از ارتکاب رانندگان به این تخلف و سوءاستفاده‌های احتمالی، برخورد لازم با این رانندگان صورت گیرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه با توجه به هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، از این پس رانندگانی که به هر دلیلی مرتکب تخلف مخدوش کردن پلاک خودرو می‌شوند، ضمن توقیف خودرو، برای این افراد پرونده قضائی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی خواهند شد.

کد خبر 673542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.