آخرین جزئیات ساخت مسکن معلولان

یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی، ساخت و ایجاد ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان است، از این رو در دولت سیزدهم ۳۲ هزار واحد مسکونی به معلولان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه از برنامه‌های سازمان بهزیستی ساخت و ایجاد ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان است، گفت: در دولت سیزدهم ۳۲ هزار واحد مسکونی به معلولان تحویل داده شده است.

وی افزود: در این سازمان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و همکاران توانسته‌اند به بیش از ۷.۵ میلیون نفر از افراد تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه کنند، به طوری که در حال حاضر ۱۶۱ مأموریت کاری را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر، تصریح کرد: به همین مناسبت فردا _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ با حضور مقامات کشوری در سالن اجلاس ریاست جمهوری برنامه در آغوش سیمرغ به پاسداشت تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر نیازمند درمان تجلیل خواهد شد؛ آغوش سیمرغ برای اولین‌بار در کشور برگزار خواهد شد و ۴۰۰ خانواده فرزندپذیر از اقصی‌نقاط کشور در آن حضور خواهند داشت.

وی درباره مسئله فرزندخواندگی گفت: در رابطه با خانواده‌ها و شرکای این سازمان تلاش و خدمات بسیار مطلوبی را به این فرزندان ارائه دهیم و خانواده‌ها توانسته‌اند قدم‌های خوبی را برای فرزندپذیری افراد دارای معلولیت داشته باشند.

قادری با اشاره به آخرین آمار معلولان تحت پوشش این سازمان، ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون و ۹۰۰ هزار خانواده را تحت پوشش خود داریم که در مجموع این میزان به ۷.۵ میلیون نفر می‌رسد و برخی از آنها تک خدمت و برخی چند خدمت از ما دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در برخی از مراکز نگهداری کودکان، اضافه کرد: تخلف از نگاه سازمان بهزیستی و دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی و پیگیری می‌گیرد و ما بیش از ۲۰۰ دستورالعمل داریم که همواره نظارت‌های جدی و شدیدی را بر این مراکز داشته و خواهیم داشت؛ سازمان بهزیستی در ۲۱ ماه گذشته توانست به بیش از ۶۵ هزار تماس جامع هدف خود در کمتر از ۷۲ ساعت پاسخگو باشد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آخرین وضعیت پلیس اطفال، اظهار کرد: این لایحه هم‌اکنون در کمیسیون قضائی مجلس در حال پیگیری است و در زمان کوتاهی سیر تکمیلی خود را طی خواهد کرد و ما منتظر تصویب این کمیسیون هستیم.

وی درباره آخرین وضعیت مسکن معلولان در کشور، گفت: افق این سازمان ساخت و پیگیری ۱۶۰ هزار واحد مسکونی است که تاکنون ۱۴۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و ما برای ساخت و اهدای این تسهیلات تلاش می‌کنیم، اما در دولت سیزدهم ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث و به دست مددجویان تحت پوشش این سازمان رسیده است.

قادری اضافه کرد: برای افراد دارای معلولیت آئین ۱۴ هزارمین واحد مسکونی را برگزار خواهیم کرد که در یکی از استان‌ها با حضور مقامات کشوری برگزار و از این مسکن‌ها رونمایی و افتتاح خواهد شد.

وی درباره آمار خانواده‌ای مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان، گفت: بالغ‌بر یک میلیون و ۴۶۱ نفر از خدمات مستمری این سازمان بهره‌مند می‌شوند که در دولت سیزدهم ۴۰۰ هزار خانوار دارای معلولیت و سرپرست خانوار که سال‌ها پشت نوبت دریافت مستمری بودند صفر شدند.

رئیس سازمان بهزیستی درباره برنامه این سازمان در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: هفت حکم و چکیده برای برنامه توسعه هفتم پیشنهادشده و امیدواریم که بخشی یا تمام این پیشنهادات به تصویب برسد.

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت، افزود: در تلاش هستیم تا آزمونی را امسال به طور مستقل در کشور برگزار کنیم که ۳۸۰۰ هزار نفر در این آزمون حضور خواهند داشت و بر اساس امکان‌سنجی و کد محل و کد رشته بر اساس ظرفیت دستگاه جذب خواهند شد.

قادری با اشاره به حوزه فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، خاطرنشان کرد: بر اساس تلاش‌ها منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سال گذشته ۷۰۱ واحد مسکونی به مددجویان اصفهانی واگذار شد

ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: دفاتر مشارکت، پیگیری اشتغال مددجویان و کمک به تأمین مسکن آنها را نیز بر عهده دارند و سال گذشته ۹۴۳۹ فعالیت اشتغال‌زا در طرح‌های متعدد ارائه و ۱۱۰۴ خدمات مسکن از جمله ۷۰۱ مورد واگذاری واحد مسکونی و کمک‌هزینه اجاره به مددجویان این اداره ارائه شده است. تأمین و واگذاری جهیزیه نیز از سایر خدمات این مراکز محسوب می‌شود و در همین راستا، ۱۳۵ سری جهیزیه به صورت یارانه‌ای توسط اداره کل بهزیستی واگذار شد که با کمک خیران این تعداد به ۵۰۰ سری در استان می‌رسد.

وی افزود: مراکز تأمین توسعه و دفاتر زیرمجموعه آنها، آخرین ساختار بهزیستی هستند که مددجویان ارتباط مستقیمی با این مراکز ندارند؛ همچنین نیازهای تعدادی از مددجویان مستمری‌بگیر و دارای شرایط خاص در ۹۷ مرکز مثبت زندگی استان احصا و رفع می‌شود. سامانه سفیر آرامش نیز با فعالیت در حوزه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌ها مقابله فعالانه دارد و افراد می‌توانند با ورود به این سامانه با نشانی https://safirearam.ir از خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 673538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.