بحران کم‌آبی، چالش اصلی اصفهان است

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: نتایج مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

مهدی آصالح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اصفهان به‌علت قرار گرفتن در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک از سال‌ها قبل با مشکل کم‌آبی مواجه بوده است، اظهار کرد: یک مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان در بستر شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری توسط رصدخانه شهری اصفهان انجام و در آن دغدغه‌های زیست‌محیطی شهروندان و مطالبات آن‌ها بررسی شده است.

وی افزود: نتایج مطالعات افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی، تنها یک بحران طبیعی و زیستی نیست و می‌تواند تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: بیشتر محتواهایی که در خصوص بحران‌های زیست‌محیطی اصفهان در رسانه‌ها تولید شده است، رویکرد انتقادی دارد که نشان‌دهنده مطالبات مردم برای رفع این بحران‌ها است.

وی تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در منطقه خشکی همچون اصفهان، همزمانی جریان رودخانه زاینده‌رود، صنایع پویا و کشاورزی پررونق ممکن نیست و رفع این مسائل، نیازمند تدابیر جدی در سطح ملی است.

آصالح گفت: بحران کم‌آبی و فرونشست زمین، بنیادهای زیستی اصفهان را به‌شدت تهدید می‌کند، لذا توجه فوری مسئولان به این مسئله، بحران‌های سهمگین‌تر را از بین خواهد برد.

کد خبر 673520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.