بازسازی آبشار مصنوعی ناهارخوران گرگان با اجرای طرح سرمایه‌گذاری

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان از اجرای طرح سرمایه‌گذاری تفریحی و گردشگری در آبشار مصنوعی ناهارخوران خبر داد.

بیژن مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اجرای طرح سرمایه‌گذاری تفریحی، توریستی و گردشگری در آبشار مصنوعی ناهارخوران گرگان خبر داد و اظهار کرد: بازسازی و ترمیم آبشار مصنوعی قطعی است و با رایزنی‌های انجام شده یک سرمایه‌گذار برای ساخت پروژه جایگزین در این مکان اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: طرح سرمایه‌گذاری ساخت رستوران و مجتمع تفریحی و گردشگری در محوطه آبشار مصنوعی بلوار ناهارخوران پیش‌بینی شده است و باید در مرحله نخست در کمیته فنی منابع طبیعی مطرح و تأیید شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری مدیریت و بهره‌برداری از دو پارک جنگلی «النگدره» و «ناهارخوران» در قرارداد ۱۵ ساله به شهرداری گرگان، سرمایه‌گذاری در این مناطق با هدف بهره‌مندی بیشتر شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

مؤمنی تصریح کرد: طبق کتابچه منابع طبیعی و با توجه به قرارداد جدید منابع طبیعی و شهرداری در سال جاری، ناهارخوران و پارک جنگلی النگدره برای بهره‌برداری مختلف از جمله ایجاد کلبه‌های اقامتی و اردویی به مدت ۱۵ سال به صورت اجاره به شهرداری گرگان واگذار شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجیه اقتصادی طرح‌های توجیهی سرمایه‌گذاران گفت: همه سرمایه‌گذاران بومی و استانی می‌توانند با مشارکت در پروژه‌های بزرگ شهری، زمینه‌های توسعه شهر گرگان را فراهم کنند.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان گفت: محوطه آبشار ناهارخوران و اطراف آن در زمینی به مساحت پنج هکتار نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه کمپینگ‌های محل اقامت مسافران، شهروندان و طرح تفریحی و گردشگری است.

مؤمنی افزود: آبشار صخره‌ای بلوار ناهارخوران که سال گذشته با سهل‌انگاری یک مسافر دچار حریق شد، سیمای بصری ناخوشایندی به جا گذاشته است.

کد خبر 673517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.