هیئات مذهبی از سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هیئات مذهبی هستند که در عرصه‌های مختلف از جمله رفع آسیب‌های اجتماعی، رفع نیازهای مردم و حل بحران‌های مختلف نقش خود را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در استان اصفهان بالغ بر شش هزار هیئت وجود دارد و از این لحاظ اصفهان یکی از استان‌های پرهیئت و در نتیجه پرمراسم است که هیئات آن برنامه‌های خود را مدیریت می‌کنند.

وی عنوان کرد: همایش پیرغلامان و تجلیل از آن‌ها و نشست هیئت‌های مذهبی در نقاط مختلف استان با حضور نهادهایی که در برگزاری مراسم‌های محرم دخیل هستند از جمله برنامه‌هایی است برای برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های محرم پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت و نقش محرم و صفر در جامعه افزود: به دنبال ایجاد تحول در برگزاری برنامه‌های هیئات مذهبی با تکیه بر مسائل سنتی هستیم و در این زمینه اولویت ما سخن حضرت امام (ره) است که محرم و صفر را مایه گسترش و زنده ماندن اسلام دانستند.

حجت‌الاسلام فوقی با تاکید بر اینکه امروز محرم را فرصتی برای ارتقای فضای معنوی و تربیتی شهر و استان می‌دانیم، عنوان کرد: شاهدیم که هیئات مذهبی استان در انجام وظیفه مذکور موفق بودند و مصداق این امر آن است که در عید غدیر بیشترین برگزاری جشن و اطعام را داشتیم و امید است در محرم نیز شاهد بیشترین تأثیرگذاری هیئات باشیم.

وی یادآوری کرد: تاکید ما این است که آئین سنتی و اسلامی که برخاسته از سیره از اهل بیت (ع) است مایه وحدت قلوب و وفاق مردم شود و بر همین اساس مهم‌ترین شعاری که امسال می‌تواند محور هیئت‌ها قرار بگیرد «همه زیر خیمه حسین (ع)» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: نظارت ما بر هیئات مذهبی به‌صورت ویژه خواهد بود و در این راستا جلساتی که برای مداحان و هیئات طراحی کردیم که به طی کردن بهتر مسیر کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: یکی از سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هیئات مذهبی هستند که در عرصه‌های مختلف از جمله رفع آسیب‌های اجتماعی، رفع نیازهای مردم و حل بحران‌های مختلف نقش خود را ایفا کردند و در این مسیر دنباله‌رو رهبر و آرمان‌های انقلاب بودند؛ امید است در ادامه نیز برای تعالی نشاط معنوی و بسط امیدواری در سطح جامعه تلاش کنند.

کد خبر 673498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.