طرح آزمایشی اتوبوس‌های آلاینده‌صفر در تاسمانی

به منظور انجام آزمایش‌های عملیاتی فناوری‌های اتوبوس‌های آلاینده صفر (ZEB) در ایالت تاسمانی استرالیا، سه شرکت با یکدیگر همکاری کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتوبوس‌های الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEB) از اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی به مدت سه سال در مسیرهای مختلف تردد خواهند کرد. انرژی مورد نیاز FCEBها توسط موتورهای الکتریکی تأمین می‌شود که از گاز هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، تأمین می‌شود. هیدروژن از طریق پیل سوختی در اتوبوس‌ها به الکتریسیته تبدیل می‎‌شود.

اتوبوس‌های برقی باتری‌دار (BEB) که با موتورهای الکتریکی و باتری‌های داخلی کار می‌کنند، به مدت دو سال به شبکه حمل‌ونقل تاسمانی خدمت خواهند کرد و از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ میلادی شروع به کار می‌کنند. یک ایستگاه شارژر ویژه به منظور شارژ مجدد اتوبوس‌ها با استفاده از برق اصلی در انبارهای مخصوص در شمال تاسمانی نصب خواهند شد.

آزمایش‌های عملیاتی فناوری‌های اتوبوس‌های بدون آلایندگی (ZEB) بینش و تجربه عملیاتی ارزشمندی را در اختیار شرکت‌های مربوط در تاسمانی قرار می‌دهد. اطلاعات جمع‌آوری شده از آزمایش‌ها نقش مهمی در شکل‌دهی ناوگان اتوبوس‌های بدون آلایندگی در آینده خواهد داشت. هدف سازمان حمل‌ونقل تاسمانی از بررسی گزینه‌های مختلف بدون آلایندگی، کمک به حمل‌ونقل عمومی پایدار و سازگار با محیط زیست در منطقه است.

طرح آزمایشی اتوبوس‌های آلاینده‌صفر در تاسمانی

کد خبر 673493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.