«صدای شهر» صدای زندگی است / دغدغه رفع مشکلات مردم را داریم

استودیوی رادیویی که ۱۴ سال پیش بر اساس ابتکار عمل مدیران وقت به‌منظور یک اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف، خلاقانه در شهرداری اصفهان و با همراهی و هماهنگی صداوسیمای استان شکل گرفت، در حالی به پانزدهمین سال فعالیت رادیویی صدای شهر ورود کرده است که مسئولان شهری و مدیران صداوسیمای استان به فکر ارتقای آن هستند.

به گزارش ایمنا، مجموعه «صدای شهر» از بیست‌وچهارم تیرماه ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون نزدیک به ۱۴ سال از آغاز به کار این استودیو می‌گذرد. اطلاع‌رسانی رخدادها و خدمات شهری به شهروندان، معرفی اماکن و ظرفیت‌های شهر، آموزش فرهنگ شهروندی، شنیدن صدای مردم و دریافت مشکلات و نظرات شهروندان، جلب مشارکت در اجرای برنامه‌ها و آموزش، راهنمایی و تسهیل در تعامل با شهرداری و دریافت خدمات، از اهداف برنامه‌سازی صدای شهر است.

به مناسبت ورود به ۱۵ سالگی این مجموعه گفت‌وگویی با محمدحسن غضنفری‌هرندی، رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان انجام شده است که در ادامه می‌خوانید.

تاکنون چه تعداد برنامه با حضور شهردار اصفهان از سوی این مجموعه برگزار شده و بیشتر با چه موضوعاتی بوده است؟

شهرداران اصفهان از روزهای ابتدایی تأسیس رادیو صدای شهر تاکنون برنامه‌های مکرری داشته‌اند و می‌توان گفت شاید هر هفته یا هر روز با صدای شهر در ارتباط بوده‌اند؛ اما در قالب حضور در استودیو می‌توان گفت هر هفته یا دو هفته یک‌بار در استودیو حضور پیدا می‌کنند و پاسخگوی شهروندان هستند.

مدیران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها نیز به صورت جداگانه حضوری و تلفنی با صدای شهر در ارتباط هستند.

صحبت‌های «بی‌واسطه با مردم» و حل مشکلات و معضلات شهری بیشتر موضوعات حضور مدیران در این مجموعه است.

میزان ساعاتی که برنامه صدای شهر از ابتدا تاکنون روی آنتن رفته چقدر است؟

میزان ساعت برنامه‌های صدای شهر از ابتدای تأسیس تاکنون روزانه بین ۴۰ تا ۷۰ دقیقه بوده؛ ولی در حال حاضر این مجموعه با رویکرد جدید، هفت باکس در طول شبانه‌روز آنتن زنده و روزانه ۷۰ دقیقه برای معرفی خدمات و اطلاع‌رسانی به شهروندان در اختیار دارد.

یکی از بخش‌های برنامه گفت‌وگوهای مردمی و طرح معضلات و مسائل محله‌ها بوده است. در این خصوص شهروندان کدام مناطق بیشتر طرح مسئله کردند و با چه موضوعی؟

در این خصوص نمی‌توان گفت منطقه‌ای بیشتر یا کمتر است. برخی از مناطق شاید مشکلاتشان عمومی باشد و برخی تخصصی و شاید کلان. می‌توان گفت مناطقی که بیشتر با بحث رسانه و رادیو در ارتباط هستند، بازخوردها و مشکلاتشان را با ما بیشتر مطرح می‌کنند و ما نیز با مدیریت سامانه ۱۳۷ و مدیران مناطق در میان می‌گذاریم و مشکل پیگیری و حل می‌شود.

از خاطرات تلخ و شیرین ضبط برنامه بگویید. آیا پیش آمده است که هنگام ضبط برنامه با مشکلی روبه‌رو شوید؟

هر روز خدمت در این اداره، خاطره است. در این دو سال تلاش بی‌دریغ، تیم اداره تولیدات واقعاً سنگ تمام گذاشته است.

به یکی از خاطرات این مجموعه می‌توان اجرای زنده رادیویی به مناسبت هفته اصفهان برای اولین بار در بالکن‌های شهرداری مرکزی اشاره کرد. این برنامه بازخوردهای خوبی از سمت شهروندان و مدیران شهری داشت.

به نظر می‌رسد با توجه به تعداد برنامه‌ها و اقداماتی که در این مجموعه انجام شده است، اما هنوز برخی از مردم با این مجموعه بیگانه هستند. دلیل این موضوع چیست؟

می‌توان گفت شما هر موقع از شبانه‌روز رادیو اصفهان را روشن کنید، می‌توانید صدای شهر را بشنوید. با آغاز فصل جدید فعالیت رادیو صدای شهر پس از تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و تلاش چندماهه و تشکیل کارگروهی با عنوان سردبیری صدای شهر در قالب‌های جدید ترکیبی، نمایشی و سرگرمی رخ نشان داد.

برنامه‌های صدای شهر در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر از شنبه تا پنجشنبه روزانه ۷۰ دقیقه در هفت آیتم ۱۰ دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود. صدای شهر، صدای زندگی است.

به عنوان یکی از مدیران جوان آیا کار در این مجموعه را دوست دارید؟

دوست‌داشتن را علاقه به کار و خدمت به مردم می‌بینم و حل مشکلات شهروندان، اصلی‌ترین ملاک من در این مجموعه است.

با توجه به اینکه یکی از مجموعه‌های اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری مجموعه صدای شهر است و این مجموعه رابط بین شهروندان و مدیران شهری است، می‌تواند به مشکلات و معضلات شهری شهروندان پاسخ دهد. به نظر من در این سمت می‌توان خیلی از مشکلات و معضلات شهری را پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

با وجود مجموعه شما چه میزان معضلات مردم حل شده است. آیا توانسته‌اید پل ارتباطی خوب و مستحکمی بین مردم و مسئولان باشید؟

مردم با مجموعه صدای شهر به‌صورت مستمر در طول شبانه‌روز در ارتباط هستند و مشکلات خود را در حوزه شهری با ما در میان می‌گذارند. شهروندان اصفهانی برای طرح موضوعات مورد نظر خود، به صورت شبانه‌روزی می‌توانند با تلفن گویای ۳۲۲۴۰۱۵۳ تماس بگیرند و مشکلات خود را با مدیران شهری در میان بگذارند.

منبع: روزنامه اصفهان زیبا

کد خبر 673487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.