آخرین جزئیات عملیات بازگشت حجاج ایرانی به کشور / ۵۱ هزار حاجی به کشور بازگشته‌اند

با توجه به اتمام مناسک حج تمتع، از سیزدهم تیرماه روند بازگشت حجاج ایرانی به کشور آغاز شده است و براساس اعلام ستاد مکه تا امروز تعداد زائران و عوامل خارج شده از مکه مکرمه به مرز ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعزام زائران به حج تمتع سال جاری، از سوم خردادماه آغاز شد و در ابتدا زائران در قالب کاروان مدینه اول راهی سرزمین وحی شدند. اعزام کاروان‌های مدینه دوم نیز از سیزدهم خردادماه آغاز شد. امسال امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که مسن‌ترین آن‌ها ۱۱۱ سال و کوچک‌ترین آن‌ها ۹ ماهه بود.

امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که ۶۰ درصد آن‌ها کاروان مدینه اول بودند. با توجه به اتمام مناسک حج تمتع، از سیزدهم تیرماه روند بازگشت حجاج ایرانی به کشور نیز آغاز شده و براساس اعلام حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، روند بازگشت حجاج به ایران تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

تا امروز ۶۰ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روزانه حدود پنج هزار ایرانی از مکه مکرمه خارج می‌شوند که برخی از فرودگاه جده به کشور بازمی‌گردند و برخی به مدینه منوره مشرف می‌شوند.

براساس جدیدترین اخبار از عملیات بازگشت حجاج ایرانی، تا امروز تعداد زائران و عوامل خارج شده از مکه مکرمه به مرز ۶۰ درصد رسیده است و طبق تازه‌ترین آمار ستاد مکه با خروج ۵۱ هزار و ۹۹۹ هزار تن از حجاج و عوامل کشور، تا پایان امشب _شنبه بیست‌وچهارم تیرماه_ حدود ۲۳ هزار و ۶۴۰ هزار زائر ایرانی در قالب ۱۶۱ کاروان درجوار بیت‌الله الحرام باقی می‌مانند.

گزارش دریافتی از ستاد مکه حاکی از آن است که تا پایان امروز شنبه _ بیست‌وچهارم تیرماه_ تعداد زائران ایرانی که از مکه به جده منتقل می‌شوند، به بیش از ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۷۸ کاروان می‌رسد که با پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به کشور بازگردانده می‌شوند.

در این راستا، تا پایان امروز بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ زائر در قالب ۱۲۳ کاروان، از شهر پیامبر (ص) به میهن اسلامی انتقال می‌یابند که از این تعداد ۷۵۷۳ نفر زائران ترانزیت بودند که از مکه مستقیم به فرودگاه مدینه انتقال یافته و راهی کشورمان شدند.

تا پایان امروز تعداد زائران حاضر در شهر پیامبر به ۱۰ هزار و ۴۸۶ نفرمی رسد. به‌طور میانگین روزانه بین چهار تا پنج‌هزار نفر از جمعیت موجود در مکه کم می‌شود و و آخرین پروازها به مقصد ایران اسلامی دوم مردادماه خواهد بود.

آخرین جزئیات عملیات بازگشت حجاج ایرانی به کشور / ۵۱ هزار حاجی به کشور بازگشته‌اند

امروز بازگشت حجاج اصفهانی به کشور به پایان می‌رسد

پیش از این علی شاه نظری معاون عملیات فرودگاهی و مسئول عملیات حج اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان نیز درخصوص روند بازگشت حجاج اصفهانی اظهار کرده بود: با ورود اولین پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از جده به اصفهان در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه سه‌شنبه سیزدهم تیرماه، عملیات بازگشت حجاج بیت الله‌لحرام به فرودگاه شهید بهشتی آغاز شد و تا بیست‌وچهارم تیر ماه ادامه دارد.

وی افزوده بود: فرودگاه شهید بهشتی در بازه زمانی ۱۲ روزه بازگشت حاجیان، میزبان ۸۱۰۲ زائر خانه خدا در قالب ۵۵ کاروان است که پیرو برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زائران طی ۳۳ پرواز به این فرودگاه باز می‌گردند.

معاون عملیات فرودگاهی و مسئول عملیات حج اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرده بود: کاروان‌های استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری در دو مرحله از تاریخ سیزدهم تا هجدهم تیرماه با ۱۹ پرواز از مبدا جده و از تاریخ بییستم تا بیست‌وچهارم تیرماه با ۱۴ پرواز از مبدا مدینه وارد فرودگاه شهید بهشتی می‌شوند.

کد خبر 673455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.