لزوم ارزیابی مصوبات حوزه دانش‌بنیان در مرکز پژوهش‌های مجلس و شورا

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود یک‌سال از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس و الزام شهرداری به حمایت از این شرکت‌ها در شورای ششم اصفهان گذشته است، گفت: به‌نظر می‌رسد زمان خوبی است تا مرکز پژوهش‌های مجلس و شورا، ارزیابی ۳۶۰ درجه‌ای از این مصوبات داشته باشند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مراکز رشد مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی، بیش از ۶۰۰ نیروی دانشی حضور دارند که تعداد آن‌ها معادل حدود ۱۰ درصد از هشت هزار نفر حاضر در این شهرک است.

وی با بیان اینکه وقتی ادعای اقتصاد دانش‌بنیان داریم، یعنی باید بتوانیم از دانش ثروت به‌دست بیاوریم، افزود: مقالات، دانش و اطلاعاتی که ثبت جهانی می‌شود، ثروتی به همراه نداشته است، لذا تجاری‌سازی فناوری‌ها و خلاقیت‌های نیروهای دانشی در سطح جامعه ثروت‌ساز خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه شهرک علمی و تحقیقاتی و ارتقای ضریب پذیرش این شهرک درباره شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دانش‌بنیان، با سهم اشتغال دانش‌بنیان رابطه مستقیمی دارد تا افتخارات علمی، مقالات و اختراعات ثروت‌ساز شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سهم بازارها در حوزه ملی و ریالی و ارزی به سمت دانش‌بنیان حرکت کند، تاکید کرد: حدود یک سال از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس و مصوبه الزام شهرداری به حمایت از این شرکت‌ها توسط شورای اسلامی شهر اصفهان گذشته است و به‌نظر می‌رسد مرکز پژوهش‌های مجلس و این شورا باید ارزیابی ۳۶۰ درجه‌ای از این مصوبات داشته باشند تا گلوگاه‌ها و مشکلات را بشناسیم، زیرا گاهی سوءتفاهم‌ها یا ندانستن قانون از سوی کارفرما یا شرکت دانش‌بنیان موجب ایجاد مسئله خواهد شد که با آموزش این مشکل رفع خواهد شد.

کد خبر 673442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.