آمادگی آتش‌نشانی برای پوشش ایمنی ایام محرم / مراسم عزاداری را در زیرزمین‌ها برگزار نکنید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر از آمادگی این سازمان به منظور تامین ایمنی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به منظور برگزاری هرچه ایمن‌تر مراسم در طول ایام محرم خبر داد.

آتشپاد دوم مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی این آمادگی را دارد که مساجد و حسینیه‌های خمینی‌شهر را مورد بررسی ایمنی قرار دهد و دستورالعمل‌های ایمنی و آتش‌نشانی را برای آن‌ها صادر کند.

وی با بیان اینکه این سازمان در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی حوادث احتمالی است و در صورت نیاز به حضور مأموران آتش‌نشانی، آتش‌نشانان خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه خواهند رساند، افزود: عزاداران در صورت مشاهده تردد خودروهای امدادی، مانند سال‌های گذشته همکاری لازم را داشته باشند و راه را برای خودروها باز کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: مأموران این سازمان با حضور در سطح شهر، نسبت به ارائه خدمات لازم به منظور تأمین ایمنی تکایا، مساجد و حسینیه‌ها اقدام می‌کنند و در صورت وجود درخواست در این خصوص، آمادگی لازم به منظور همکاری وجود دارد.

مرادیان ادامه داد: بسیاری افراد پارکینگ‌های منازل خود را به حسینیه تبدیل می‌کنند و با توجه به نداشتن اطلاعات از محل مذکور، توصیه می‌شود افراد مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا توصیه‌ها و مشورت‌های ایمنی به آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه انجام عملیات نجات و اطفای حریق در طبقات زیرزمین با مشکلاتی مواجه است، گفت: افراد تا حد امکان مراسم خود را در طبقات زیرزمین به‌خصوص طبقه منفی یک به پایین برگزار نکنند و در صورت برگزاری مراسم در محل‌های ذکر شده، راه‌های خروج باید متناسب با تعداد افراد در نظر گرفته شود.

مرادیان اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده مراسم عزاداری در ساعات پایانی شب و هنگام تاریکی هوا برگزار می‌شود و پوشش عزاداران نیز تیره و مشکی‌رنگ است، رانندگان باید توجه بیشتری به مسیر مقابل خود و به‌خصوص عابران پیاده داشته باشند؛ همچنین عابران پیاده نیز بهتر است از شلوار رنگ روشن استفاده و تا حد امکان از حضور در حاشیه مسیرها و نقاط دارای دید کم ترافیکی پرهیز کنند.

کد خبر 673441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.