اقدامات شهرهای جهان برای کاهش گرما

برای مقابله با گرما در شهر ابوظبی امارات متحده عربی از صفحه‌های مشبکی در اطراف بالکن‌ها استفاده می‏‌شود که نور خورشید را پخش می‌کند و ساختمان‌ها را بدون مسدود کردن کامل نور خنک نگه می‌دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از کشورهای اروپای غربی درگیر موج گرمای شدیدی شده‌اند. برای نمونه، فرانسه وارد موج جدیدی از گرما شده است و انتظار می‌رود که دمای هوا در این کشور به بیش از ۳۷ درجه سانتی‌گراد برسد. دستگاه‌های تهویه مطبوع می‌تواند فضای داخلی را خنک نگه دارد، اما به گرمای محیط بیرون می‌افزاید و در بیشتر موارد با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، باعث افزایش میزان گرم شدن سطح زمین می‌شود. همچنین، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ممکن است در روزهای گرم غیرقابل تحمل باشد، اما استفاده از خودروهای شخصی که با بنزین کار می‌کند، فقط باعث ایجاد ترافیک می‌شود و میزان گرما و انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد.

بعضی از شهرهای جهان اقداماتی جهت کاهش میزان گرما انجام داده‌اند. برای نمونه، مدلین در کلمبیا طرحی ارائه کرده است که بر اساس آن ۱۸ جاده و ۱۲ آبراه به مسیرهای سبز و مناسب برای دوچرخه‌سواری تبدیل شده است، این مسیرهای سبز پارک‌های شهر و دیگر مکان‌های پربازدید را به یکدیگر متصل می‌کند. در شهر وین در اتریش نیز پارک‌های خنک‌کننده با دستگاه‌های مه‌پاش ایجاد شده است تا مردم بتوانند از دمای خنک‌تر اطراف خود لذت ببرند. همچنین، بیش از ۱۱۰۰ آبخوری برای نوشیدن در اطراف شهر وین واقع شده است تا مردم بتوانند با نوشیدن آب بدن خود را هیدراته نگه دارند و دچار گرمازدگی نشوند.

اقدامات شهرهای جهان برای کاهش گرما

در شهر ابوظبی در امارات متحده عربی از صفحه‌های مشبکی در اطراف بالکن‌ها استفاده می‌شود که نور خورشید را پخش می‌کند و ساختمان‌ها را بدون مسدود کردن کامل نور خنک نگه می‌دارد. این ایده مانع فرود نور مستقیم خورشید به نمای بیرونی ساختمان می‌شود، همچنین خیابان‌های زیادی در لس‌آنجلس به رنگ سفید درآمده‌اند، بنابراین نور خورشید را منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند دمای هوا خنک‌تر شود. رنگ کردن پشت‌بام‌ها نیز تأثیر مشابهی در این زمینه دارد.

اقدامات شهرهای جهان برای کاهش گرما

کد خبر 673431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.