تبلیغ هوشمند در مناطق کمتر توسعه یافته

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: رویکرد ما به سمت تخصصی شدن تبلیغ است و در این راستا سامانه‌ای فراهم شده تا در در قالب شبکه‌سازی در مناطق کمتر توسعه یافته کار را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حامد اهتمام صبح امروز _شنبه، بیست و چهارم تیرماه_ در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مبلغین اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار بیان کردند که از وضعیت تبلیغ نگرانم، یعنی با وجود تمام اقدامات انجام شده، رضایت ایشان جلب نشده است.

وی افزود: تشخیص رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت تبلیغ مورد توجه است و باید از این امر خوشحال باشیم که در این مسیر نقشی ایفا می‌کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: رویکرد ما به سمت تخصصی شدن تبلیغ است و در این راستا سامانه‌ای فراهم شده تا در در قالب شبکه‌سازی در مناطق کمتر توسعه یافته کار را پیش ببریم؛ همچنین در کنار کار تخصصی، رویکرد دفتر تبلیغ گروهی است و امیدواریم در ماه محرم نیز این روند ادامه داشته باشد.

مبلغین باید از فضای مجازی استفاده کنند

در ادامه حامد کمال، استاد و کارشناس سواد رسانه‌ای اظهار کرد: رهبر انقلاب موضوعی را پیرامون تبلیغ با هوش مصنوعی بیان کردند و در این راستا باید به این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مبلغین باید از فضای مجازی به‌صورت تصویری استفاده کنند و در این راستا توجه به دو عنصر سمع و بصر اهمیت دارد.

استاد و کارشناس سواد رسانه‌ای ضمن معرفی برخی از سایت‌ها و بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان اظهار کرد: جایگزینی و همراهی از روش‌های آشنا کردن کودکان با مبانی دینی و ارزشی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: رهبر انقلاب در بیاناتشان اشاره می‌کنند که در عصر توسعه فضای مجازی زندگی می‌کنیم و در این راستا باید توجه کرد که در سخنرانی‌های ماه محرم از فضای مجازی استفاده کنیم.

کمال عنوان کرد: با نسل مقیم در رسانه مواجه هستیم و امید است با آن‌ها بهتر تعامل داشته باشیم، زیرا نیازمند صحبت و گفت‌وگو هستند.

ماحصل بیانات رهبر انقلاب، تقویت ایمان و امید در جامعه است

حجت‌الاسلام علیرضا باطنی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اصفهان اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مبلغین فرمایشات راهبردی داشتند که در این بیانات به گونه‌ای جامع به بایسته‌های تبلیغ در دوران معاصر پرداخته شد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگرانی رهبر انقلاب را حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های متصدی تبلیغ برطرف کنند، افزود: علی‌رغم ایجاد مجموعه‌هایی برای تربیت مبلغ توسط حوزه‌های علمیه، خواسته رهبر انقلاب ایجاد کانونی فراگیر و با برنامه بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ایشان در بخشی دیگر از بیانات‌شان برای مبلغین نیز ویژگی‌هایی از جمله مخاطب‌شناسی، تهاجم به مبانی فکری دشمن، روحیه جهادی در تبلیغ و وسط میدان بودن را بیان کردند.

وی گفت: ماحصل بیانات رهبر انقلاب در مدت اخیر تقویت ایمان و امید در جامعه است و این بدان معناست که نتیجه فعالیت مبلغین خصوصاً در فرصت طلایی ماه محرم و جلسات مختلف باید منتهی به تقویت ایمان و امید در جامعه شود.

حجت‌الاسلام باطنی عنوان کرد: در بخشی از بیانات رهبر انقلاب، مردم نیز مخاطب بودند تا در جنگ روایت‌ها، روایت صحیح را از تربیت یافتگان اهل بیت دریافت کنند.

وی پیرامون جزئیات تشکیل مرکز خدمات حوزه علمیه اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه با تدبیر و دستور رهبر انقلاب تشکیل شد و همواره جزو نهادهای وابسته به دفتر و شخص رهبر انقلاب بوده و هست در هر دوره پنج ساله هیئت مدیره آن با حکم رهبر انقلاب تعیین و منصوب می‌شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اصفهان پیرامون وظایف مرکز خدمات حوزه علمیه عنوان کرد: اولین وظیفه این نهاد، تأمین مسکن است و در این راستا نیمی از جامعه هدف ما یعنی روحانیون متأهل که در دیگر دستگاه‌ها مشغول نیستند، فاقد مسکن هستند که با متولیان امر این موضوع مطرح و بیان شد که هیچ قشری به این اندازه فاقد مسکن نیستند و امید است اقدامات مؤثری در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه مأموریت بعدی بیمه و سلامت است، گفت: این بحث مقدار قابل توجهی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که از سال ۸۳ واجدان شرایط آن تحت پوشش قرار گرفتند، همچنین مأموریت سوم، هدفمندی معیشت است که در آن به میزان فعالیت افراد در تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق مشمول خدمات ارائه خواهند شد.

حجت‌الاسلام باطنی تصریح کرد: مأموریت چهارم نیز موضوع خانواده است که هنوز پوشش کامل نداده‌ایم و قصد داریم تا به وظایف این بخش نیز عمل کنیم.

حضور مبلغین میان مردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های روحانیت است

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مجمع اظهار کرد: حضور مبلغین میان مردم و ارتباط و زندگی طبیعی با آنان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های روحانیت است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر ارتباطات روحانیت با مردم و در دسترس بودن آن‌ها دشمن را ناامید کرد، افزود: اخیراً در روستاها و در میان مبلغین شاهدیم که نقطه قوت روحانیون در دسترس بودن آن‌ها میان مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امید است از ظرفیت محرم به خوبی استفاده و نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم، گفت: توجه ویژه به خانواده‌ها، نوجوانان و بانوان نکته‌ای قابل اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 673427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.