اختتامیه دومین «مهرواره قصه‌گویی قصه‌های شهر من» برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: اختتامیه «دومین مهرواره قصه‌گویی کتاب قصه‌های شهر من»، بیست‌وچهارم تیرماه سال جاری از ساعت ۱٠ تا ۱۲ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

منیره جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قصه‌گویی از سنت‌های دیرینه فرهنگ ایرانی به‌شمار می‌رود که همه ما ایرانیان خاطرات خوبی از آن داریم؛ آموزه‌های تربیتی نیز اغلب و به‌طور جدی از طریق قصه‌گویی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی تنها مختص به کشور ایران نیست، افزود: در گذشته افسانه‌های ایرانی به شکل قصه‌گویی روایت می‌شد که به‌طور قطع نقش مؤثری در تربیت کودکان و نوجوانان داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر گسترش استفاده از تلفن‌های همراه و فضای مجازی، زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و قصه‌گویی سنتی نیز جای خود را به بازی‌های رایانه‌ای داده و کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است.

وی یادآوری کرد: قصه‌گویی برای کودکان از بهترین مؤلفه‌های تربیتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود و در بین اولیا، مربیان و دستگاه‌هایی که با کانون مشارکت دارند، با استقبال خوبی مواجه شده است.

جعفری با بیان اینکه در سال جاری دومین مهرواره قصه‌گویی شهر من، با هدف ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود، تاکید کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و با حمایت اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ۸۹٠ اثر قصه‌گویی توسط دانش‌آموزان کلاس اولی ارائه شد و در مرحله داوری ۲۰ نفر برگزیده شدند که از این تعداد، ۱٠ اثر منتخب و ۱٠ نفر شایسته تقدیر هستند؛ این در حالی است که آثار ارائه شده در حد عالی و رقابت‌ها نزدیک به یکدیگر بود و همین امر موجب شد، داوری این دوره، سخت باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: واژه‌های کتاب "قصه‌های شهر من" با راهنمایی مربیان کلاس اولی استخراج و در دو جلد با همت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویرسازی و نوشته شد و در نهایت توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان به چاپ رسید.

وی تصریح کرد: فراخوان مهرواره اسفندماه سال گذشته منتشر شد و آثار توسط دانش‌آموزان کلاس اول که تحت نظر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش دیده بودند، حدود یک ماه قبل جهت داوری به کانون ارسال شد.

جعفری با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۷ مرکز ثابت، دو مرکز سیار و دو واحد پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال فعالیت هستند، گفت: برای کودکان و نوجوانانی که دسترسی به مراکز کانون ندارند، محتوا از طریق پست، کتاب و بسته‌های فرهنگی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای سیار کانون در مناطق محروم و کم‌برخوردار به توزیع کتاب می‌پردازند، افزود: سال جاری سه میلیون جلد کتاب از سوی مرکز انتشارات کانون کشور به مراکز استان‌ها ارسال شد که سهم استان اصفهان در این دوره ۲۰ هزار جلد بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: تولید و توزیع ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول توسط انتشارات کانون پرورش فکری و رونمایی از کتاب‌ها و سرگرمی‌های اهدایی، از رویدادهای مهم کتابخانه‌های کانون، در روزهای اخیر است؛ همچنین در این رویداد ۲۵ ناشر برای اولین بار در امر اهدای کتاب به مراکز کانون حضور داشتند.

اختتامیه دومین مهرواره قصه‌گویی کتاب قصه‌های شهر من، بیست‌وچهارم تیرماه سال جاری از ساعت ۱٠ تا ۱۲ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با حضور مسئولان اداره توسعه شهروندی شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد خبر 673410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.