نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال جاری در دستور کار است

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: ۱۱ دستگاه از ۵۰ دستگاه ون تاکسی خریداری شده وارد خطوط تاکسیرانی اهواز شده است، امیدواریم تا پایان سال یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی و وارد خطوط تاکسیرانی اهواز شود.

امیر صفی‌ خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز به عنوان یکی از هشت کلان‌شهر ایران با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیازمند ۱۰ هزار تاکسی برای خطوط تاکسیرانی است در حالی که تنها یک هزار و ۹۹۵ تاکسی فعال در این شهر وجود دارد که از این تعداد بیش از ۹۰ درصد فرسوده است.

وی افزود: با روی کار آمدن دوره جدید مدیریت شهری، بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی چه در حوزه تاکسیرانی و چه در حوزه اتوبوسرانی در اولویت قرار گرفت و نوسازی یک هزار تاکسی و خرید ۵۰ دستگاه ون تاکسی در دستور کار است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون هیچ ون تازه‌ای وارد خطوط تاکسیرانی اهواز نشده بود، امسال با تلاش‌های صورت گرفته ۵۰ دستگاه ون خریداری شد که ۱۱ دستگاه را تحویل گرفتیم و به زودی وارد خطوط خواهند شد.

صفی خانی با اشاره به تلاش و نامه‌نگاری برای تهیه ۳۵۰ ون‌تاکسی، تصریح کرد: نیاز اهواز به تاکسی در حوزه حمل‌ونقل عمومی با توجه به کمبود اتوبوس و نبود مترو بسیار حائز اهمیت است، بر همین اساس نیازمندی‌های سازمان تاکسیرانی به شهرداری اعلام شده و با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت کشور انجام شده است در تلاش هستیم ۲۰۰ دستگاه ون دیگر تا پیش از اربعین حسینی وارد اهواز شود.

وی اضافه کرد: تاکنون و به صورت قطعی ثبت‌نام پیش فاکتور ۳۰۰ دستگاه تاکسی سواری انجام شده و این امر در تفاهم با کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی با اعطای تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی صورت گرفته است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: با تلاش‌ها و حمایتی که صورت گرفته است امیدواریم تا پایان سال یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی و وارد خطوط تاکسیرانی اهواز کنیم.

کد خبر 673386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.