پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲

با ریزش شدید قیمت‌ها و نزدیکی به سطوح حمایتی اکثر سهم‌ها و بهبود در صورت‌های مالی، در هفته آینده ممکن است روند بازار به ثبات برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته سوم تیرماه برای سهامداران بسیار سخت گذشت، آخرین روز کاری بازار نیز با افت بیش از ۵۰ هزار واحدی همراه بود و گویا ابتدای ریزش بازار است، تعدیل منفی شپنا که اثر آن بر کل بازار کشیده شد بر اساس صحبت‌های انجام شده کمسیون اقتصادی، وزیر اقتصاد و شکایت زیاد سهامداران از وضعیت موجود نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سایر گروه‌های بازار پیش‌بینی می‌شود تصمیماتی در این خصوص گرفته شود.

در صورتی که نرخ خوراک تعدیل پیدا کند و اعداد پایین‌تری به خود بگیرد شاید روند بازار بهبود یابد، سال‌های زیادی است تصمیمات خلع‌الساعه آسیب دیده است و تجربه نیز نشده است.

شاخص کل نیز در سطح سقف سال ۹۹ است، شاخص کل نیز حدود ۱۷ درصد اصلاح کرده است ولی بسیاری از سهم‌های بازار بیش از ۳۰ درصد اصلاح کرده‌اند، در سقف بازار محدوده دو میلیون ۵۵۰ هزار واحد شاهد فروش سنگین حقوقی‌ها در بازار سرمایه بودیم که انتظار می‌رود در هفته آینده از بازار حمایت کنند.

پس از گذشت دو سال هنوز وظایف بازارگردان‌ها و تأثیر آنها در بازار مشخص نیست، اگر قرار است در منفی پنج درصد خرید کنند که تأثیری در بازار ندارد و اثر آن در این روزهای بازار مشخص است. روند فعالیت صندوق تثبیت و چگونگی به ثبات رساندن باز نیز مشخص نیست.

اگر قرار است جلوی ریزش بازار به زبان عامیانه گرفته شود سفارشات خرید را در محدوده صفر تابلو ثبت برسانند و در غیر این‌صورت خرید صف فروش یک سهام تأثیری در بازار ندارد و مجدد فروشندگان به صف فروش می‌نشینند.

در این فصل شاهد مجامع مختلف شرکت‌ها و انتشار گزارشات فصلی شرکت‌ها و احتمال تعدیل مثبت در صورت‌های مالی هستیم، با ریزش شدید قیمت‌ها و نزدیکی به سطوح حمایتی اکثر سهم‌ها و بهبود در صورت‌های مالی شاید هفته آینده روند بازار به ثبات برسد.

امیدواریم در هفته آینده فروش حقوقی‌ها محدود و الزام به خرید صندوق‌های تثبیت و بازارگردانی ایجاد شود.

کد خبر 673385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.