ارتباطات بین‌المللی باید در چهارچوب ارزش‌های دینی باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ارتباطات بین‌المللی باید در چهارچوب ارزش‌های دینی باشد و یکی از ارزش‌های دینی ما این است که اگر ملتی ضعیف شده از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز_ جمعه بیست‌وسوم تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به تشریح معارف انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مبانی فکری این انقلاب باید مکرراً یادآوری و نسل به نسل منتقل شود.

وی بر لزوم تقوا و توصیه به تقوا تآکید کرد و افزود: حسب آنچه که در تقویم ثبت شده چهارشنبه هفته آینده اول محرم است و آغاز ایام عزای امام‌حسین (ع) و آغاز حرکت دوباره عاشقان و ارادتمندان امام حسین (ع) در امر به معروف و نهی از منکر و تجدید حیات دینی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز عنوان کرد: دشمنان اسلام و شیاطین همواره تلاش می‌کنند تا امت اسلامی را از مسیر مستقیم هدایت منحرف کنند و به محض اینکه محرم و صفر آغاز می‌شود، مردم در مجالس عزای اباعبدالله حسین (ع) حضور یافته و همه چیز به برکت امام حسین (ع) تغییر می‌کند و عزت و عظمت و تقید دینی و احترام به موازین اخلاقی به برکت امام حسین (ع) تجدید حیات می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرآن به برکت امام‌حسین (ع) در جامعه حفظ شده است، اضافه کرد: از اهداف اصلی قیام امام‌حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه روز ۲۳ تیرماه روز تعامل با جهان است، اضافه کرد: ارتباطات بین‌المللی باید در چهارچوب ارزش‌های دینی باشد و یکی از ارزش‌های دینی ما این است که اگر ملتی ضعیف شده، ما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین به موضوع سفر رئیس جمهور به کشور آفریقا اشاره و عنوان کرد: این حرکت از آن جهت حائز ارزش است که علاوه برکات مادی و دنیوی می‌تواند پیشرفت‌های ویژه‌ای را برای کشور در بر داشته باشد. از سوی دیگر این حرکت یک تولد دوباره برای امت اسلامی است و ما امت اسلامی ۷۰ کشور هستیم و اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم عزتمند و تأثیرگذار باشیم.

امام جمعه شیراز در پایان با اشاره به ۲۵ تیرماه، روز تأمین اجتماعی، گفت: امید است تأمین اجتماعی به وجهی که عدالت را در جامعه بیش از پیش گسترش بدهد، مورد حمایت دولت قرار بگیرد.

کد خبر 673356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.