کشورهای دنیا به دنبال تقویت روابط اقتصادی با آفریقا هستند

امام جمعه مبارکه با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها هم‌اکنون رویکرد توجه به آفریقا را در دستور کار خود دارند، گفت: بعضی از کشورهای دنیا از جمله چین، هند و ترکیه اخیراً به دنبال تقویت روابط خود به‌ویژه در بخش اقتصادی با آفریقا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی امروز _جمعه بیست‌وسوم تیرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه با اشاره به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا، اظهار کرد: این قاره به‌عنوان یکی از سرزمین‌های بسیار مهم، زرخیز و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان قرن بیست‌ویکم را قرن آفریقا می‌نامند، افزود: این قاره از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی به‌ویژه در بخش کشاورزی برخوردار است.

امام جمعه مبارکه افزود: آفریقا در مسیر توسعه قرار دارد و حدود ۳۰ درصد معادن مختلف دنیا در قاره آفریقا است. قاره آفریقا سرشار از ثروت است و در سال‌های اخیر به دنبال توسعه در زمینه‌های مختلف گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها هم‌اکنون رویکرد توجه به آفریقا را در دستور کار خود دارند، خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای دنیا از جمله چین، هند و ترکیه اخیراً به دنبال تقویت روابط خود به‌ویژه در بخش اقتصادی با آفریقا هستند.

موسوی با اشاره به اینکه آفریقا هدف بسیار خوبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری است، اضافه کرد: آفریقایی‌ها تمایل زیادی به ارتباط و همکاری با ایران در زمینه‌ها و صنایع مختلف از جمله خودرو، پزشکی، کشاورزی، تراکتور و ادوات کشاورزی دارند.

وی افزود: اجناس ایرانی با کیفیت و قیمت خوب و مناسب در اختیار آفریقایی‌ها قرار می‌گیرد و ارزآوری خوبی برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه کشورهای استعمارگر از قدیم‌الایام تا کنون چشم طمع به آفریقا دوخته‌اند، ادامه داد: کشور ما در دهه ۹۰ از توجه به آفریقا غفلت کرد و کارشناسان یکی از دلایل مشکلات اقتصادی ایران را عدم توجه به این قاره می‌دانند. امید است روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا به نفع هر دو طرف باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشن با شکوه عید غدیر در نقاط مختلف شهرستان مبارکه، اظهار کرد: عید بسیار فاخری با مشارکت مردم، بازاریان، هیئت‌های مذهبی، نهادهای انقلابی و شهرداری برگزار شد که سال به سال باید بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

موسوی همچنین با اشاره به روز حجاب و عفاف و برگزاری تجمع بزرگ بانوان در این شهر، گفت: حجاب یک مسئله ضروری، دینی، اجتماعی، روانی، اقتصادی و اداری است. چادر حجاب برتر و نشانه عصمت زهرایی (س) و نماد ملیت ما است.

وی با اشاره به اینکه زنان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، اضافه کرد: جامعه سالم باید عفیف و سالم باشد و بی‌حجابی و خودنمایی به‌عنوان یکی از دلایل و عوامل مؤثر در تخریب بنیان خانواده است.

کد خبر 673344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.