رویکرد جدید شهرداری شیراز در راستای حفظ باغات شهر

شهردار شیراز از ارائه یک رویکرد جدید در راستای حفظ باغات شهر شیراز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با ایجاد فضاهای جدید و با حفظ کارکرد اصلی باغات شهر شیراز، شهروندان و گردشگران بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار شیراز امروز _جمعه بیست‌وسوم تیرماه_ در شبکه تلویزیونی فارس حضور یافت و به تشریح برخی از فعالیت‌های شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های عمرانی پرداخت.

محمدحسن اسدی در این برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه ردیف‌های بودجه شهرداری شیراز، پروژه‌محور است، اظهار کرد: اجرای پروژه تنها منوط به حوزه عمرانی نبوده، بلکه بسیاری از پروژه‌های دیگر غیرعمرانی و نرم‌افزاری همچون پروژه‌های فرهنگی، گردشگری، مذهبی در قالب اجرای پروژه‌های متفاوت در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری شیراز بیش از دوهزار پروژه کوچک و بزرگ مقیاس در قالب برش منطقه‌ای، معاونتی و سازمانی تعریف و به واحدهای مختلف شهرداری ابلاغ شده است، افزود: علاوه بر تعریف و اجرای پروژه‌ها، در سال جاری در سطح مناطق یازده‌گانه شهر شیراز اقدامات شاخص در کلیه حوزه‌ها تعریف و اجرایی می‌شود.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه رویکرد شهرداری برنامه‌محور است و امروز تمام بخش‌های شهرداری بر تکلیف خود آگاه بوده و ملاک ارزیابی، براساس برنامه ابلاغی هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: امروز اجرای پروژه‌های عمرانی کار آسانی نیست. چرا که برای اجرای یک پروژه ابتدا تصویب طرح و پس از آن تملک و جا به جایی تأسیسات انجام و در نهایت اجرا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دشوار بودن اجرای دو پروژه بزرگراه شهید سلیمانی و زیرگذر گویم، افزود: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی به عنوان یک ابر پروژه است، چرا که در عملیات احداث تونل‌های آن باید عملیات انفجار و خاکبرداری متعددی انجام شود که به دلیل مجاورت این پروژه با مناطق مسکونی شهروندان نمی‌توان به‌صورت شبانه‌روزی کار کرد و باید ملاحظات مردمی را در اجرا در نظر داشت.

اسدی گفت: در اجرای پروژه ۱.۸ کیلومتری زیرگذر گویم نیز که پروژه‌ای بحرانی است، جابه‌جایی تملکات و تأسیسات بسیاری انجام شد و در اعماق زمین شبکه تأسیسات همچون شبکه عنکبوتی بود و در هنگام حفاری‌های شبانه مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باز هم در اجرا ملاحظات بسیاری به جهت آزردگی کمتر شهروندان مد نظر است، اما با حمایت اعضای شورا، مسئولان استان و با همت مجموعه ۱۳ هزارنفری پرسنل خدوم شهرداری شیراز اجرای پروژه‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به زیباسازی شهر شیراز به‌ویژه در حوزه باغات تصریح کرد: با توجه به باغات متعددی که در شهر شیراز وجود دارد، این فضاها گنجینه‌ای هستند که در کشور بی‌نظیر بوده و باید این فضاها حفظ و نگهداری شوند.

شهردار شیراز به برنامه شهرداری به جهت داشتن یک رویکرد جدید در حفظ باغات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون یک‌هزار هکتار از باغات قصردشت باقی مانده است، اما وضعیت فعلی این باغات برای باغداران، بازدهی و صرفه اقتصادی ندارد. لذا طرح‌های بسیاری خوبی در مرکز باغات که شامل باغات شهید چمران، قصردشت و خیابان شهید رمضانی است، در نظر گرفته شد تا با ایجاد فضاهای جدید، شهروندان و حتی گردشگران بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز یکی از پروژه‌های اجرایی که در دستور کار است، اجرای پروژه ۵۵ متری کمربندی سبز اطراف شهر شیراز است.

اسدی با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری شیراز است، اضافه کرد: در این راستا اقدامات لازم برای طراحی و ایجاد المان و مبلمان شهری، نور پردازی شهری در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای نهمین مرحله از جهش عمرانی در سطح شهر شیراز و ادامه و اجرای این جهش تا پایان سال جاری که در قالب کلنگ‌زنی، بهره‌برداری و افتتاح پروژه است، اضافه کرد: این اقدام امیدبخش بوده و موجب امیدآفرینی در میان شهروندان خواهد شد. در دوره فعلی شهرداری شیراز اجرای پروژه‌ها به لحاظ تعداد، حجم و مبلغ پروژه در مقایسه با سایر دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست و این قول را به مردم می‌دهیم که شاهد اتفاقات خوب در سطح شهر شیراز خواهیم بود.

شهردار کلانشهر شیراز در پایان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی زحمات و محدودیت‌هایی برای مردم دارد از صبوری و همراهی شهروندان شهر شیراز در اجرای پروژه‌ها قدردانی کرد.

کد خبر 673337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    1 1
    برج سازی هم کنید تا چهره مدرنی به شیراز بده برج‌هایی مثل برج میلاد که تبدیل به نماد شیراز بشه هم مدرن تر دیده بشه خیلی زیبا تر می‌کنه شیراز رو با ساخت حداقل دو ابر برج
  • سعید‌ازشیراز IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    1 0
    بلوار‌زند‌که‌سمبل‌شیراز‌هست‌سالها‌درتاریکی‌وکم‌نگریست.....چرا؟؟؟
  • حمید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    کل باغهای اطراف شیرازو گرفتن و دیوار گذاری کردن هر که هرجا رو که دلش خواسته سمت سپیدان و گویم و کلستان دیوار کرده تقسیم کرده . نمایی برای شهر نمونده دیگه . غیر از اینه که با پارتی یا نفوذ باغها رو تقسیم کردند و توش خونه و ویلا ساختن ؟؟!!!!
  • لیلا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 1
    باغی نمونده کدام باغ باغات چمران بعداز یکسال دیدم گریم گرفت تمام اونها داره خراب می شه وتبدیل به هتل وساختمان وبیمارستان می شه واقعا باغات قصرالدشت وچمران یه جلوه خاصی به شیراز داده بودند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    لطفا به فکر زمین هایی که هنوز تفکیک نشده ودر ذخیره مسکونی مانده هم باشید ما در شهرک پژوهش شیراز نیاز به باشگاه مدرسه مهدکودک واستخر وخیلی چیزهای دیگر نیاز داریم لطفا به فکر باشید واز این زمین ها به نحو عالی استفاده کنید