اتمام عملیات شست‌وشوی درختان معابر منطقه ۹ اصفهان تا پایان تیرماه

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ و نگهداری بهتر فضای سبز، آراستگی فضای سبز عمومی و زدودن غبار و آلودگی از چهره ظاهری، طراوت بخشیدن به مظهر بصری فضای سبز منطقه و درختان و درختچه‌ها، عملیات شست‌وشوی درختان سطح این منطقه در حال انجام است و تا پایان تیرماه سال جاری ادامه دارد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: در راستای حفظ و نگهداری بهتر فضای سبز، آراستگی فضای سبز عمومی و زدودن غبار و آلودگی از چهره ظاهری و طراوت بخشیدن به منظر بصری فضای سبز منطقه و درختان و درختچه‌ها، عملیات شست‌وشوی درختان سطح منطقه ۹ در حال انجام است.

وی افزود: درختان و درختچه‌ها بیشترین نقش را در کنترل آلودگی هوا و تولید اکسیژن در اکوسیستم شهری دارند و با شست‌وشو و رفع آلودگی سطح برگ‌ها می‌توان به بهبود روند چرخه فتوسنتز گیاه و در نهایت به زیبایی بصری شهر کمک کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در عملیات شست‌وشو درختان معابر سطح منطقه بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول شست‌وشو استفاده شده است، ادامه داد: با این روش اثرگذاری سموم برای دفع آفات و بیماری‌ها بیشتر و در نتیجه مصرف سموم نیز کمتر می‌شود.

قاضی‌عسگر گفت: در راستای صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به‌واسطه کنترل نسبی بعضی آفات روی برگ‌ها، عملیات شست‌وشوی درختان و درختچه‌های معابر اصلی و فرعی سطح منطقه تا پایان تیرماه امسال ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از تدابیر و راهکارهای مناسب و استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و طبیعی به منظور حفظ و نگهداری عرصه‌های فضای سبز امری ضروری است.

کد خبر 673326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.