استقبال از بالکن‌ خورشیدی در آلمان /  بهره‌برداری از انرژی ترمز اتوبوس‌های شهری در ونکور

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «استقبال از بالکن‌های خورشیدی در آلمان»، «برنامه لندن برای دسترسی آسان نابینایان به قطارهای شهری»، «بهره‌برداری از انرژی ترمز اتوبوس‌های شهری در ونکوور»، «استکهلم میزبان اتوبوس‌هایی با سوخت تجدیدپذیر»، «احداث نخستین محله پایدار چوبی در هلند»، «راه‌اندازی استراتژی شهر دیجیتال در دبی»، «منچستر، بدترین شهر حمل‌ونقل اروپا معرفی شد» و «طرح تخفیف استفاده از قطارهای ملی اسپانیا برای جوانان»، را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید:

استقبال از بالکن‌های خورشیدی در آلمان

دولت فدرال آلمان در حال برنامه‌ریزی برای آسان‌سازی فرآیند نصب پنل‌های خورشیدی کوچک در بالکن‌ها است. تعداد نیروگاه‌های خورشیدی بالکن‌ها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دو برابر شده است، که به وضوح نشان می‌دهد آن‌ها به قابل‌توجه‌ترین کالای جدید در این کشور اروپایی تبدیل شده است.

افزایش قیمت انرژی باعث شده است نصب پنل‌های خورشیدی در بالکن به یک جایگزین محبوب برای بسیاری از افراد در کشور آلمان تبدیل شود. این پنل‌های خورشیدی را می‌توان به صورت آماده خریداری کرد، بنابراین نصب و راه‌اندازی آن به تخصص زیادی نیاز ندارد. هدف دولت برای آسان‌سازی مراحل نصب پنل‌های خورشیدی این است که حق نصب دستگاه‌ها را در اختیار مالکان و حتی مستأجران قرار می‌دهد.

برنامه لندن برای دسترسی آسان نابینایان به قطارهای شهری

چندین شرکت در لندن به منظور کمک به افراد نابینا یا کم‌بینا یک برنامه آزمایشی به نام NaviLens توسعه داده‌اند. این برنامه که به مدت شش ماه در چندین ایستگاه قطار مورد آزمایش قرار می‌گیرد، برای دسترسی افراد نابینا و کم‌بینا به اطلاعات در زمینه تعامل با محیط اطراف، به‌ویژه در مناطق شلوغ مانند ایستگاه‌های قطار طراحی شده است.

برنامه یادشده با اسکن کدهای هوشمند این امکان را فراهم می‌کند که افراد راهنمایی‌های صوتی و اطلاعات عملی در مورد سفر خود را دریافت کنند. این برنامه می‌تواند توضیحاتی در مورد عناصر فیزیکی، نشانه‌های راهنمایی رانندگی و ورود و خروج وسایل نقلیه در زمان واقعی را ارائه دهد.

پیمایش در ایستگاه‌های قطار می‌تواند برای افراد نابینا یا کم‌بینا تجربه دلهره‌آور و اضطراب‌آوری باشد. این افراد برای حرکت در ایستگاه‌های قطار با مشکل مواجه می‎‌شوند، زیرا نمی‌توانند تابلوها یا علائم را تشخیص دهند، بنابراین استفاده از برنامه‌هایی مانند NaviLens می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

بهره‌برداری از انرژی ترمز اتوبوس‌های شهری در ونکوور

یکی از مهم‌ترین ایده‌های مطرح شده توسط مرکز نوآوری ونکوور در سال ۲۰۲۲، بهره‌گیری از سیستم‌های ترمز احیاکننده در اتوبوس‌ها بوده که به‌تازگی توسط اپراتور حمل‌ونقل شهر مورد مطالعه قرار گرفته است. در این ترمز، انرژی جنبشی مضاعف حاصل از ترمز گرفتن در خودرو به انرژی تبدیل می‌شود و الکتریسیته حاصل برای شارژ باتری‌های خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محققان اپراتور حمل‌ونقل ونکوور در حال سنجش میزان کارآمدی تبدیل انرژی حاصل از ترمز برای شارژ خودروهای الکتریکی هستند و مدعی شده‌اند دست یافتن به نتایج نهایی زمان‌بر است. اپراتور حمل‌ونقل بارسلونا در اسپانیا نیز در حال انجام تحقیقاتی در زمینه تبدیل انرژی ناشی از ترمز قطارهای شهری به الکتریسیته برای شارژ اسکوترهای برقی شهروندان در ایستگاه‌های مترو هستند و مدعی شده‌اند تنها مرحله آزمایشی آن ۱۲ ماه طول خواهد کشید.

استکهلم میزبان اتوبوس‌هایی با سوخت تجدیدپذیر

با توجه به قرارداد ۱۰ ساله امضا شده در شهر استکهلم با شرکت Keolis، یک شبکه اتوبوس با سوخت تجدیدپذیر در این شهر راه‌اندازی می‌شود که روزانه به بیش از ۴۷۶ هزار شهروند خدمات ارائه می‌دهد. مدیر شرکت Keolis اعلام کرده است که این قرارداد ۱۰ ساله توسط اداره حمل‌ونقل منطقه‌ای استکهلم، به منظور راه‌اندازی و نگهداری شبکه اتوبوس‌هایی با سوخت تجدیدپذیر منعقد شده است. این قرارداد با ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در آگوست ۲۰۲۴ میلادی آغاز خواهد شد.

شرکت Keolis با بیش از ۲۰۰ اتوبوس در ناوگان خود اطمینان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از کل کیلومترهای طی شده با استفاده از اتوبوس‌های برقی باشد. همچنین، این ناوگان شامل اتوبوس‌هایی است که از سوخت بیودیزل استفاده می‌کنند. شرکت یادشده قصد دارد تا قبل از شروع زمان قرارداد به منظور تسهیل در عملکرد روان شبکه، دپوها را با امکانات شارژ و نگهداری آماده و تجهیز کند.

احداث نخستین محله پایدار چوبی در هلند

قرار است یک منطقه مسکونی در هلند ساخته شود که کاملاً از چوب ساخته شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این منطقه به یک محله پایدار با ۷۲۵ خانه و هر چیزی که ساکنان آن ممکن است به آن نیاز داشته باشند مانند مدرسه، مغازه، امکانات اجتماعی و فرهنگی تبدیل خواهد شد. زمان به اتمام رسیدن این طرح سال ۲۰۲۶ میلادی اعلام شده است.

سبک معماری انتخاب شده برای منطقه مسکونی چوبی در هلند از سبک خانه‌های چوبی در کشور سورینام الهام گرفته است، به طوری که دارای ایوان‌های سرپوشیده و پله‌های چوبی است. ساختمان‌های ایجاد شده در این محله دارای سقف‌های سبز و سیستم‌های ذخیره آب باران خواهند بود. در این پروژه، میزان بسیار کمی از شیشه، بتن و فولاد استفاده خواهد شد.

ساخت منطقه مسکونی چوبی میزان انتشار گاز نیتروژن را کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند به عنوان راه‌حلی برای برطرف کردن بحران انتشار نیتروژن در صنعت ساخت‌وساز در نظر گرفته شود. علاوه بر این، چوب گرما و رطوبت را به صورت طبیعی تنظیم می‌کند و ظاهر زیبای آن تأثیر مثبتی بر سلامت روان انسان دارد.

راه‌اندازی استراتژی شهر دیجیتال در دبی

دبی آخرین استراتژی دیجیتال خود را بر اساس هفت رکن کلیدی شهر دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، داده‌ها و آمار، استعدادهای دیجیتال، زیرساخت‌های دیجیتال، امنیت سایبری و رقابت دیجیتال راه‌اندازی کرد. این استراتژی به‌گونه‌ای طراحی شده است که زمینه را برای عصر جدیدی از تحولات دیجیتال در راستای چشم‌انداز رهبری شهر برای قرار دادن دبی به‌عنوان یک الگوی جهانی در این بخش فراهم کند.

استراتژی دیجیتال جدید دبی مبتنی بر چشم‌اندازی برای دیجیتالی کردن تمام جنبه‌های زندگی در شهر و ایجاد یک سیستم دیجیتال قابل اعتماد و قوی است که اقتصاد دیجیتال را تقویت و جامعه دیجیتالی را توانمند می‌کند. هدف کلی استراتژی دیجیتال دبی افزایش خروجی‌های اقتصاد دیجیتال و تأثیر مثبت رفاه دیجیتال تا ۹۰ درصد، دستیابی به رتبه‌های برتر در فهرست خدمات برخط محلی سازمان ملل، راه‌اندازی ۵۰ تجربه شهری دیجیتال یکپارچه، به‌هم‌پیوسته، فعال، قابل پیش‌بینی و تأثیرگذار و تجهیز بیش از ۵۰ هزار نیروی حرفه‌ای با مدارک دیجیتال پیشرفته معرفی شده است.

منچستر، بدترین شهر حمل‌ونقل اروپا معرفی شد

کمپین شهرهای پاک بریتانیا، منچستر را به عنوان بدترین منطقه اروپایی از نظر حمل‌ونقل سبز و پاک معرفی کرده است. این شهر به دلیل داشتن تعداد ناچیزی ماشین برقی، ۳۵ اتوبوس برقی و زیرساخت ضعیف شارژ خودروهای برقی و فقط ۰.۷ دوچرخه یا اسکوتر به ازای هر هزار نفر، در این زمینه وضعیت بدی دارد.

کمیته ویژه تغییرات آب‌وهوایی نیز به‌تازگی اعلام کرده است که اقدامات دولت به‌طور نگران‌کننده‌ای کند است، به‌طوری که ۲۳ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای حمل‌ونقل بریتانیا از خودروها، ون‌ها و وسایل نقلیه سنگین ناشی می‌شود. این سازمان توصیه کرده است که لازم است دوسوم انتشار گازهای گلخانه‌ای قبل از سال ۲۰۳۵ میلادی کاهش پیدا کند. به این منظور، باید از وسایل حمل‌ونقل بدون آلایندگی، حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه استفاده کرد.

طرح تخفیف استفاده از قطارهای ملی اسپانیا برای جوانان

شرکت ملی راه‌آهن اسپانیا به‌تازگی طرح جدیدی در زمینه سفرهای ریلی برای گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال تا تاریخ پانزدهم سپتامبر ارائه کرده است. با توجه به این طرح، جوانان می‌توانند با خرید بلیت نیم‌بها در طول تابستان از سفر کردن با قطار لذت ببرند. در این صورت، جوانان به کشف مکان‌های جدید و کاوش تشویق می‌شوند.

مسافران جوان قبل از بهره‌مند شدن از طرح تخفیف قطارهای ملی، باید در وبگاه وزارت ثبت‌نام و فرمی را تکمیل کنند تا ثابت شود این افراد شرایط لازم برای استفاده از این طرح را دارند. با تخفیف فعلی ۵۰ درصدی استفاده از قطارهای بین شهری و پرسرعت فعال در کشور، جوانان می‌توانند تا ۳۰ یورو صرفه‌جویی کنند.

به نظر می‌رسد که مقامات حمل‌ونقل تصمیم دارند این طرح را گسترش دهند و آن را فقط به اسپانیا محدود نکنند. به همین دلیل، یک طرح تخفیف ۵۰ درصدی به مدت ۱۰ روز در دو ماه سال برای بلیت‌های Interrail در نظر گرفته است.

کد خبر 673288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.