هیئت‌های مذهبی برنامه‌های خود را برای ایام محرم اعلام کنند

فرمانده انتظامی نطنز گفت: از مسئولان هیئت‌های مذهبی درخواست می‌شود قبل از حرکت دسته‌جات در خیابان‌ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راه‌بندان، برنامه‌های هیئت خود و مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مهدی کریمی امروز _پنج‌شنبه بیست‌ودوم تیرماه_ در همایش عاشوراییان که در امامزاده میر احمد روستای جاریان نطنز برگزار شد، اظهار کرد: پلیس با توجه به وظیفه ذاتی خود به دنبال ایجاد فضایی مناسب و توأم با امنیت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی افزود: در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تأمل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه‌های غیرمتعارف و توأم با خرافه‌پرستی که موجب خدشه‌دار شدن دین می‌شود، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی نطنز خاطرنشان کرد: استفاده از بعضی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که هیچ بنیه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) ندارند و انجام برخی کارها که چهره خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می‌گذارند، بدعت‌هایی است که ما را از اصل این حرکت بزرگ و انقلابی دور می‌کند.

وی گفت: از مسئولان هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم قبل از حرکت دسته‌جات در خیابان‌ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و راه‌بندان، برنامه‌های هیئت خود و مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

کریمی بر ارزش‌های والای این ماه بزرگ و نهضت عاشورایی تأکید کرد و گفت: پایان عزاداری ساعت ۲۳:۰۰ است و ساعت بعد از آن مزاحمت محسوب می‌شود و بیش از ۹۵ تماس در سال گذشته بیانگر همین موضوع است و پلیس جهت رفاه امنیت و آرامش مردم با متصدیان و مسئولان بعد از ساعت اعلام شده برخورد خواهد کرد.

کد خبر 673280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.