تحقق ۹۶ درصدی درآمدهای استان اصفهان

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان اصفهان گفت: با توجه به وصول مبلغ حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ با تحقق ۹۶ درصدی درآمد پیش بینی شده مواجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا عرب‌ها در گردهمایی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان از تلاش‌های ذیحسابان در جذب اعتبارات و بستن حساب‌های سال ۱۴۰۱ تشکر کرد.

وی با اشاره به مهلت قانونی پایان اردیبهشت ماه جهت ارائه صورتحساب نهایی دریافت و پرداخت و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: با توجه به فرصت اندک باقیمانده در اسرع وقت نسبت به تهیه و ارسال صورتحساب‌های مذکور به اداره کل اقدام کننو.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با اشاره به شعار سال جدید مبنی بر "رشد تولید، مهار تورم" به نقش ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق شعار و اهتمام ویژه آنها در جذب حداکثری اعتبارات، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، در عین حال استمرار نظارت مالی مطلوب و رعایت قوانین و مقررات مالی- محاسباتی جهت توسعه اقتصادی را خواستار شد.

عرب‌ها مولدسازی دارایی‌های دولت را یکی از راه‌های برون رفت از کسری بودجه و رشد اقتصادی برشمرد و گفت: با توجه به مسئولیت دبیری کارگروه مولدسازی در استان توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی نقش ذی‌حسابان و مدیران مالی در کمک به دستگاه‌های اجرایی و راهنمایی و مشاوره مدیران و تبیین موضوع برای آنان بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت درآمدی استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: با توجه به وصول مبلغ حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ با تحقق ۹۶ درصدی درآمد پیش بینی شده مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان اصفهان گفت: با نهایی شدن ردیف‌های درآمدی وصولی در مرکز و اعمال حساب بنام استان درصد تغییر قابل توجهی در میزان وصولی به میزان شش درصد از کل پیش بینی شده حاصل شد که عملاً با دو درصد مازاد وصولی مواجه هستیم که با این اوصاف استان بهره‌ای از مازاد وصولی نبرده است.

عرب‌ها اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با رشد ۴۰ درصدی پیش بینی درآمدها، مبلغ ۴۳۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده که پس از استان تهران در رتبه دوم کشور قرار گرفته‌ایم و لازمه تحقق درآمدها همکاری و تلاش مضاعف همکاران ذی‌حساب و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اعتبارات استان، مجموع اعتبارات عمومی و اختصاصی (ملی و استانی) را ۲۷۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که رتبه ششم کشور را داراست.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: درآمد استان اصفهان حدود هفت درصد درآمدهای استانی ذیل جدول شماره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور است که بدون احتساب مبلغ پیش بینی شده برای استان تهران، حدود ۱۴ درصد از مجموع درآمد همه استان‌ها را شامل می‌شود.

عرب‌ها تصریح کرد: این در حالی است که مصارف استان اصفهان (از محل اعتبارات استانی) فقط ۵.۳ درصد از مجموع هزینه‌های کل کشور است.

کد خبر 673249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.