تبادل ظرفیت‌ها میان ایران و اوگاندا، بسیاری از نیازهای متقابل را برطرف خواهد کرد

رئیس جمهور ایران ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های ایران و اوگاندا را بسیار متنوع دانست و گفت: اگر ظرفیت‌های متقابل به خوبی از سوی تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شناسایی شود، تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از نیازهای متقابل ایران و اوگاندا را برطرف کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به اوگاندا، شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، با بیان اینکه در دیدارها و رایزنی‌ها با رئیس جمهور و مقامات عالی اوگاندا تصمیم گرفتیم که روابط اقتصادی و تجاری فی‌مابین گسترش یابد، اظهار کرد: در رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد دستگاه‌های مربوطه در ایران و اوگاندا با تلاش مضاعف همه موانع و مشکلات احتمالی پیش‌روی توسعه روابط و تسهیل همکاری‌های دو کشور را برطرف کنند.

وی ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دوجانبه را بسیار متنوع دانست و افزود: اگر ظرفیت‌های متقابل به خوبی از سوی تجار و فعالان اقتصادی شناسایی شود، تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از نیازهای متقابل ایران و اوگاندا را برطرف کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست‌هایی به منظور شناخت دقیق موانع پیش‌روی گسترش و تسهیل همکاری‌ها و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه، عنوان کرد: میزان فعلی تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و اوگاندا برای هیچکدام از دو کشور قابل قبول نیست و این در حالی است که به راحتی می‌توان میزان تجارت میان دو کشور را به ۱۰ برابر حجم فعلی افزایش داد.

رئیس جمهور از فعالان اقتصادی ایران و اوگاندا خواست که همه تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در افزایش مراودات و تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور به کار گیرند.

کد خبر 673235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.