نقش ۷۱ درصدی عوامل انسانی و ۱۸ درصدی نقص فنی در بروز تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بی‌توجهی به علائم و اخطارهای راهنمایی و رانندگی را یکی از دلایل شایع بروز تصادفات دانست و گفت: طبق آمارها در ۷۱ درصد تصادفات، عامل انسانی و تنها ۱۸ درصد نقص فنی و در ۱۱ درصد مهندسی ترافیک مؤثر بوده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگی به علت نقش مفید و ارزنده آن در حوزه حمل و نقل و ارتباطات انسانی، بخش مهمی از زندگی اجتماعی محسوب می‌شود و همان‌گونه که هر اجتماع به نظم و انضباط نیاز دارد تا از مسیر دلخواه خود منحرف نشود، در فرهنگ و رفتار رانندگی نیز برای جلوگیری از هرج و مرج و دفع خطرات احتمالی آن، برقراری انضباط و توجه به نظم و حق و حقوق دیگران، امری ملزوم و ضروری است.

وی افزود: انضباط در رانندگی که از آن به «انضباط ترافیکی» نیز یاد می‌شود، میزان پایبندی شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی و هر فردی موظف است برای بقا و حفظ امنیت جامعه به قوانین و مقررات پایبند باشد چراکه پایبند نبودن به قوانین و مقررات اجتماعی، به ویژه فقدان انضباط ترافیکی به افزایش آمار تصادفات و کشته‌ها و تلف شدن منابع پر مایه انسانی و نبود احساس امنیت در جامعه منجر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سرپیچی عامل انسانی از قوانین و اصول رانندگی و بی‌توجهی به علائم و اخطارهای راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل شایع بروز تصادفات و صدمات ناشی از آن به شمار می‌رود. طبق آمارها در ۷۱ درصد تصادفات، عامل انسانی و تنها ۱۸ درصد نقص فنی و در ۱۱ درصد مهندسی ترافیک مؤثر بوده است.

کد خبر 673234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.