تخلفات ساختمانی در حاشیه شهر دغدغه شهرداری است

شهردار گرگان با بیان اینکه استان گلستان مدت‌ها است که در محدوده شهرها افزایش جمعیت نداشته است، گفت: بیشتر تخلفات مربوط به مهاجرانی است که در حاشیه شهرها زمین می‌خرند و مقررات ساخت‌وساز را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا سیدالنگی امروز _ پنجشنبه بیست‌ودوم تیرماه _ در دوره آموزشی کمیسیون ماده صد شهرداری‌های استان گلستان، اظهار کرد: کمیسیون ماده صد یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های شهرداری‌ها است که باید حقوق شهروندی در آن رعایت شود.

وی افزود: شهروندانی که پرونده ساختمانی دریافت می‌کنند اگر مقررات فنی شهرسازی را رعایت نکنند به این کمیسیون ارجاع و رأی قانونی صادر می‌شود.

شهردار گرگان تصریح کرد: تخلفات ساختمانی یکی از دغدغه‌هایی است که شهرداری‌ها با آن مواجه هستند و نظام شهرسازی شهرها را تهدید می‌کند.

سیدالنگی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های ماده صد مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات شهرسازی، فنی و بهداشتی ساخت‌وسازها است.

وی با بیان اینکه استان گلستان مدت‌ها است که در محدوده شهرها افزایش جمعیت نداشته است، تاکید کرد: بیشتر تخلفات مربوط به مهاجرانی است که در حاشیه شهرها زمین می‌خرند و مقررات ساخت‌وساز را رعایت نمی‌کنند.

شهردار گرگان اضافه کرد: امید است برگزاری چنین همایش‌هایی منجر به کاهش تعداد و تعیین تکلیف پرونده‌ها شود تا حقوق شهروندان نیز رعایت شود.

به گزارش ایمنا، دوره آموزشی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها با حضور رحمان پیوست مستشار تجدیدنظر و رئیس هیئت تخصصی شورای اسلامی دیوان عدالت اداری برگزار شد.

این دوره از سوی دفتر فنی استانداری گلستان با حضور شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان قوه قضائیه و وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده صد شهرداری‌های استان در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان برگزار شد.

کد خبر 673227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.